Weryfikacja tożsamości klienta jest zadaniem, które z punktu widzenia handlu internetowego wydaje się być coraz trudniejsze, ale i ważniejsze. Stale rosnąca liczba oszustów i duża anonimowość sprawiają, że trzeba szukać skutecznych rozwiązań na tym polu. Takich, których wdrożenie nie spowolni procesu zakupowego i nie zmniejszy satysfakcji z niego płynącej. Tego typu rozwiązaniem może być eID.
Wprowadzenie do eID w e-commerce
eID to system, z którego od lat korzystają operatorzy komórkowi, ale i banki. Od jakiegoś czasu podbija również rynek e-commerce, będąc naprawdę cennym i poprawiającym doświadczenia zakupowe rozwiązaniem.
Co to jest eID i jakie ma zastosowanie?
eID to system, za pomocą którego dane klienta są pobierane automatycznie (po zalogowaniu się) z systemu bankowości. Wszystko rozgrywa się w tle, za zgodą użytkownika. W e-commerce pozwala to na praktycznie całkowite pominięcie procesu wypełniania danych kontaktowych i adresowych. Wszystkie pole formularza są wypełniane automatycznie.
Korzyści z wprowadzenia eID dla konsumentów i firm
Jedną z największych korzyści płynących z wdrożenia zdalnego potwierdzania tożsamości w sklepie internetowym jest poprawa doświadczenia zakupowego klienta. Ten nie musi skupiać się na wpisywaniu poprawnych danych, a zakupy może robić w biegu. System ten cechuje bezbłędność. Pozwala on zatem pozyskać wszystkie niezbędne dane i uniknąć konieczności dzwonienia do klienta. eID to też świetny system do weryfikacji wieku.
eID a bezpieczeństwo transakcji online
Jednym z głównych założeń eID jest zapewnianie bezpieczeństwa. Również w kontekście transakcji realizowanych przez internet. Rozwiązanie dba o to na kilka różnych sposobów, będąc jednym z najlepszych spośród tych aktualnie oferowanych na rynku.
Porównanie eID z tradycyjnymi metodami weryfikacji tożsamości
eID to system, który bije na głowę standardową metodę weryfikacji przelewem tradycyjnym. Cechuje go natychmiastowość, ale też prostota wykorzystania. Jest to system, który jest znacznie wygodniejszy niż chociażby rozwiązanie wymagające skanu dowodu. Co więcej, niweluje wiele obowiązków związanych z dbaniem o dane osobowe. Weryfikacja odbywa się bowiem po stronie banku, z przekazaniem do sklepu tylko niezbędnych informacji.
Wpływ eID na doświadczenia klientów
Choć weryfikacja użytkownika często kojarzy się z koniecznością przechodzenia przez dodatkowe kroki w realizacji zamówienia, nowoczesna technologia sprawia, że wygląda to zupełnie inaczej. Umiejętnie wdrożona, może stać się sprzymierzeńcem w walce o pozytywne doświadczenia klientów. Proces zakupowy będzie dla nich bardziej przystępny, a zakupy przyjemniejsze, mniej wymagające i czasochłonne.
Uproszczenie procesu zakupowego dzięki eID
Dzięki dobrze zintegrowanemu eID, proces zakupowy może być znacznie prostszy. Klient nie musi samodzielnie podawać wszystkich danych wymaganych przez sprzedawcę. Takie uproszczenie eliminuje też ryzyko popełnienia błędu w trakcie wypełniania formularza.
Personalizacja ofert i promocji z wykorzystaniem eID
eID stwarza też możliwości personalizacji ofert i promocji. Dokładna weryfikacja potencjalnego klienta pozwoli przypisać mu dokładne dane dotyczące jego zainteresowań, historii przeglądania czy źródła pochodzenia. To wszystko, w połączeniu z pewnością weryfikacyjną, pozwala na tworzenie bardzo precyzyjnie targetowanych reklam. W ten sposób można maksymalnie wykorzystać potencjał reklamowy sklepu.