ShareInfo.plWiadomościAmerykanie sprawdzą konta Polaków w social mediach! Szokujący komunikat ambasady

Amerykanie sprawdzą konta Polaków w social mediach! Szokujący komunikat ambasady

fot. Shareinfo.pl | DALL-E

Ubiegających się o wizy do Stanów Zjednoczonych może czekać niemiłe zaskoczenie. W komunikacie udostępnionym we wtorek w mediach społecznościowych ambasady USA w Warszawie poinformowano o zaostrzeniu procedur kontroli mediów społecznościowych dla aplikujących. Ubiegający się o wizę będą musieli zmienić ustawienia swoich profili na „publiczne” oraz wskazanie nazw użytkownika kont, z których korzystali w ciągu ostatnich pięciu lat.

REKLAMA

Amerykańscy urzędnicy sprawdzą, co aplikujący o wizy imigracyjne i nieimigracyjne upubliczniali w mediach społecznościowych! We wtorek ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie opublikowała komunikat, w którym poinformowała te osoby o konieczności zmiany ustawień profili w mediach społecznościowych na „publiczne” – tak, aby publikowane tam treści mogły być przeglądane.

„Ze skutkiem natychmiastowym wszystkie osoby ubiegające się o wizę nieimigracyjną w celu podjęcia nauki w Stanach Zjednoczonych – zarówno w ramach akademickiego programu studiów (wiza F), jak i nieakademickiego kursu kształcenia (wiza M), a także osoby aplikujące o wizę nieimigracyjną w związku z udziałem w zatwierdzonym przez rząd USA programie wymiany akademickiej, naukowej lub kulturalnej (wiza J) – powinny zmienić ustawienia prywatności swoich kont w mediach społecznościowych na publiczne” – czytamy na profilu Facebook U.S. Embassy in Warsaw.

„Ma to na celu ułatwienie procedur weryfikacyjnych niezbędnych do potwierdzenia tożsamości i oceny dopuszczalności wjazdu do Stanów Zjednoczonych zgodnie z przepisami prawa USA. Od 2019 roku Stany Zjednoczone wymagają od osób ubiegających się o wizę – zarówno imigracyjną, jak i nieimigracyjną – podania informacji w formularzach wizowych, które umożliwią zidentyfikowanie ich w mediach społecznościowych. W szczególności konieczne jest wskazanie w formularzu DS-160 nazw użytkownika (tzw. handles) ze wszystkich platform społecznościowych używanych w ciągu ostatnich pięciu lat” – informuje amerykańska ambasada.

fot. Facebook / U.S. Embassy

Źródło: Facebook / U.S. Embassy in Warsaw

REKLAMA

Zobacz również:
REKLAMA