Czy nasze pieniądze są bezpieczne? Od kilku godzin klienci banków Santander, ING i Pekao nie mogą korzystać bankowości internetowej, aplikacji bankowych oraz płacić BLIKiem – informuje portal spidersweb.pl. Przyczyna ogólnopolskiej awarii na ten moment nie jest znana. Banki uspokajają jednak, że problemem zajmują się już działy IT.
Z niewyjaśnionych przyczyn, klienci banków Pekao, Santander oraz ING utracili dostęp do swoich kont! Na domiar złego, są to największe banki, świadczące usługi w Polsce, więc sytuacja jest poważna.
Niemożliwe jest, np. wykonanie przelewu – czy to zewnętrznego, czy nawet wewnętrznego. Awaria została już oczywiście zauważona przez klientów tych podmiotów. Banki także zareagowały, wydając stosowne komunikaty w tej sprawie.
„Dzień dobry, obecnie mogą występować utrudnienia w dostępie do bankowości mobilnej oraz internetowej. Pracujemy już nad rozwiązaniem problemu. Przepraszamy za niedogodności” – poinformował na Twitterze Santander Bank.
Okazuje się, że awaria może wpłynąć także na zachowanie rynków finansowych – donosi bankier.pl. W związku z awarią systemu w Pekao, nie działa również biuro maklerskie.
„Awaria w Pekao, nie działa biuro maklerskie, nie można składać zleceń na giełdę, nie przelewy wewnętrzne i nie działa logowanie do biura maklerskiego” – mówi jeden z internautów cytowany przez portal bankier.pl.