Coraz więcej klientów Santander Bank Polska jest zdziwionych komunikatem, jaki pojawia się na wpłatomacie. Na Twitterze pojawiło się zdjęcie, na którym widać, jak urządzenie pyta klientów o pochodzenie wpłacanej gotówki.
Zdjęcie z komunikatem trafiło do sieci w niedzielę i wywołało spore poruszenie. Widać na nim ekran wpłatomatu i dość nietypowe pytanie. Wpłatomat poprosił klienta, aby wskazał źródło, z którego pochodzą wpłacane przez niego środki.
Pod pytaniem pojawiło się kilka odpowiedzi do wyboru. Możliwe było wybranie takich opcji jak „utarg/zysk z działalności”, „kredyt/pożyczka”, „darowizna/spadek”, czy „oszczędności”. Tylko po wybraniu jednej z nich klient mógł przejść dalej.
Klient banku był wyraźnie zaniepokojony faktem, że wymaga się od niego podania odpowiedzi. W komentarzach również znalazło się sporo osób, które były zdziwione tego typu polityką instytucji finansowej.
– W każdym banku trzeba oświadczyć jakie jest źródło pochodzenia gotówki. Oczywiście powyżej danej kwoty. Wszystko jest związane z procedurą przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – napisała na portalu społecznościowym jedna z internautek.
https://twitter.com/wpisztutajnic/status/1604459177966968833