Kojarzona przede wszystkim z mięsnymi produktami marka Burger King testuje nowy rodzaj burgerów, stworzonych jedynie na bazie roślin. To kolejna już firma, która wykonuje ukłon w stronę klientów dbających o swój wegetarianizm.
Testowany przez sieć produkt o nazwie Impossible Whopper będzie niemal taki sam, jak w wersji klasycznej. Jedyną różnicą będzie kotlet – zamiast mięsnej wersji, spotkać w nim będzie można w zupełności roślinny produkt. Właściciele marki zapewniają, że obie bułki nie będą odczuwały żadnych różnic smakowych, a co więcej, mają postarać się, aby mięso wydawało się bardziej krwiste.
Aby przyzwyczaić klientów do nowego produktu i zapoznać ich z jego walorami, Burger King wypuścił film promocyjny, w którym przedstawia zdziwienie klientów, kiedy dowiadują się, że tak naprawdę w ich kanapce nie było ani jednego składnika mięsnego.
Póki co testowanie nowego produktu odbywa się tylko i wyłącznie w amerykańskim Saint Louis, gdzie blisko 60 punktów próbuje przekonać obywateli USA do nowej wersji. Jeśli testy okażą się pomyślne, a Impossible Whopper zyska w oczach dużej ilości konsumentów, produkt zostanie rozniesiony najpierw po całym kraju, a następnie, być może, po całym świecie.
Burger King jest kolejną marką, która odpowiedziała na potrzeby wegetarianów. W ostatnim czasie głośno zrobiło się o nowym rodzaju nuggetsów w sieci McDonald’s, stworzone na bazie ciecierzycy, kalafiora, ziemniaków, cebuli, marchewki i kukurydzy.