Najnowsze badania konsumenckie wykazały, że Polacy coraz częściej sięgają po mniej popularne alkohole, takie jak processo czy whisky. Ekspercie uważają, że moda na takie trunki niebawem może przerodzić się w stały trend.
Nie ma wątpliwości, że wciąż w naszym kraju największą popularnością cieszy się wódka i jasne piwo. Okazuje się jednak, że coraz częściej Polacy sięgają po inne alkohole – w ciągu ostatnich miesięcy odnotowano większą sprzedaż win musujących, likierów na bazie mleka, a także whisky. Co ciekawe, zwiększył się ponadto popyt na piwa bezalkoholowe.
Według najnowszych wyliczeń, przez ostatnie 12 miesięcy koszt zakupu alkoholu przez Polaków wyniósł łącznie 35,3 miliarda złotych. Największym wzrostem, wynoszącym aż 77% w skali roku cieszyły się bezalkoholowe piwa. Nieco mniej, bo 51% dotyczyło włoskiego wina prosecco i hiszpańskiej cavy (oba te trunki stanowią 40% ogólnej sprzedaży win musujących). Równie dobrym wynikiem mogą się poszczycić wina z posmakiem czarnej porzeczki, truskawek i brzoskiwni (47%).
Kojarzona przede wszystkim z wysokim prestiżem whisky osiągnęła 40% wzrostu sprzedaży – przede wszystkim Polacy stawiają na szkocką odmianę, ale często sięgają też po trunki pochodzące z Irlandii, Ameryki i Azji. Jeśli chodzi o alkohole mocne, najszybszy wzrost zanotował gin (20%), zaś likiery na bazie mleka – 16%.