Dlaczego pomarańcze pakuje się w czerwoną siatkę? Poznaj zaskakującą odpowiedź

pomarańcze w czerwonej siatce
fot. Pixabay

Większość sklepów spożywczych stosuje wobec konsumentów różne chwyty marketingowe, a klienci zwykle niczego nie świadomi, dają się nabrać. Jedną z takich sztuczek jest umieszczanie pomarańczy w czerwone siatki. Dlaczego tak się robi? Poznaj odpowiedź.

REKLAMA

Dlaczego pomarańcze pakuje się w czerwoną siatkę?

Marketingowcy dobrze wiedzą, jak działa ludzki mózg. Niektóre bodźce zmysłowe oddziałują na konkretne postrzeganie środowiska. Duże znaczenie mają np. barwy. Część z nich bowiem przykuwa wzrok i szybko przywodzi na myśl różne skojarzenia. Aczkolwiek nie to jest powodem umieszczania cytrusów w czerwone siatki.

Dlaczego pomarańcze zazwyczaj znajdują się w czerwonych siatkach?

W marketach możemy dostrzec pomarańcze położone luzem, które konsumenci mogą kupić na wagę. Oprócz nich dostępne są też takie, które zostały już spakowane i zważone. Są one przeważnie ulokowane w czerwonych siatkach. Okazuje się, że ta barwa wcale nie jest dziełem przypadku. Czerwień sprawia bowiem, że owoce wyglądają na jeszcze bardziej pomarańczowe, a w związku z tym wydaje nam się, że są dojrzalsze, słodsze i po prostu smaczniejsze. Podobnie jest z cytrynami. Te natomiast pakowane są w zielone siatki, które wzmacniają żółtą barwę tych cytrusów. Wszystko jest precyzyjnie zaplanowane, więc warto mieć świadomość, że w handlu nie ma przypadków.

REKLAMA

Inne popularne chwyty marketingowe

Przykładem popularnego chwytu stosowanego w sklepach jest układanie droższych artykułów na półkach umieszczonych na wysokości wzroku klienta. Z kolei te tańsze trafiają zwykle na najniższe półki, by konsumentowi nie chciało się kłopotać i po nie sięgać. Ponadto najczęściej kupowane towary (np. pieczywo) z reguły można znaleźć na samym końcu sklepu, by kupujący po drodze do celu włożyli do koszyka inne produkty. To nie koniec. Najbardziej popularnym trikiem marketingowym jest ustawianie cen z końcówką 99 groszy. Ludzki mózg nie zaokrągla ceny np. 9,99 zł do 10 zł, tylko do 9 zł, więc mamy złudne przekonanie, że płacimy mniej.

Podziel się: