Niekiedy w trakcie oczekiwania na kuriera z przesyłką nasze plany mogą niespodziewanie się zmienić. W wielu sytuacjach, gdy nie jesteś w domu lub biurze, może to skutkować odesłaniem paczki do nadawcy. Jednakże nie zawsze tak musi się stać. Sprawdź jak w prosty sposób można przekierować paczkę zamówioną w InPost.
Czy można przekierować paczkę z paczkomatu InPost?
W firmie InPost możliwość przekierowania przesyłki pojawia się w pewnych okolicznościach. Gdy Paczkomat jest pełny, co jest częstsze w okresach świątecznych czy podczas promocji w sklepach online, otrzymujesz powiadomienie – zarówno przez e-mail, jak i aplikację. Jak to zrobić? Wystarczy wybrać link oznaczony jako „Przekieruj paczkę”, co przeniesie nas na stronę przeznaczoną do zmiany adresu dostawy. Tam można wprowadzić nowe dane dostarczenia przesyłki. To Ty decydujesz, czy chcesz przesłać przesyłkę do innego Paczkomatu, czy też umówić się na odbiór bezpośrednio od kuriera przy wybranej maszynie. Możesz przekierować paczkę także do Punktu Obsługi Przesyłek lub na adres sąsiada. Jeśli decydujesz się na przekierowanie do sąsiada, upewnij się, że mieszka na tej samej ulicy co Ty.
Jeśli planujesz przekierować paczkę do Paczkomatu, zwróć uwagę na jej wymiary. Aby zmieściła się w Paczkomacie, musi być odpowiednia dostosowana do jednej z komór o gabarycie A, B lub C.
Innym wartym uwagi sposobem na dogodne dla nas odebranie paczki jest przesunięcie terminu odbioru paczki z Paczkomatu. InPost oferuje opcję jednokrotnego wydłużenia czasu na odebranie przesyłki z maszyny. Aby to zrobić, wystarczy wysłać specjalny sms z odpowiednią instrukcją, w której zawarty jest między innymi numer paczki.
Dlaczego nie mogę przekierować paczki InPost do paczkomatu?
Gdy oczekujesz przesyłki od InPost, masz możliwość jej bezpłatnego przekierowania na inny adres, jeżeli przewidujesz, że nie będziesz obecny w pierwotnym miejscu doręczenia. Należy jednak pamiętać, że obecnie zmiana adresu dostawy jest dostępna jedynie dla paczek przewożonych przez kuriera. Dzięki temu, możesz skierować swoją paczkę na inny adres w tej samej lokalizacji, do konkretnego paczkomatu InPost lub do punktu odbioru tej firmy. Aby dokonać przekierowania, wystarczy skorzystać z aplikacji lub linka zawartego w wiadomości SMS lub e-mail informującym o statusie przesyłki. Niemniej jednak, jeżeli paczka zostanie przekazana do sortowni, możliwość jej przekierowania przestaje być dostępna, dlatego warto podjąć decyzję w odpowiednim momencie.
Jak przekierować paczkę kurier InPost?
Usługa Dynamiczne Przekierowanie jest niezwykle popularna wśród klientów InPost, ponieważ umożliwia elastyczne zarządzanie dostawami paczek kurierskich. Nie trzeba już martwić się, że nasza niespodziewana nieobecność uniemożliwi odbiór paczki lub że przesyłka trafi do nieodpowiedniego dla niej miejsca odbioru. Jak działa ta usługa? Umożliwia ona zmianę miejsca dostawy paczki na pobliski Paczkomat, wybrany PaczkoPunkt lub inny adres na tej samej ulicy, co pierwotnie podany.
Jeśli więc otrzymaliśmy informację, że kurier InPost planuje dostarczyć naszą przesyłkę dzisiaj, ale nie jesteśmy w stanie czekać na jego przybycie, warto skorzystać z możliwości przekierowania paczki, aby odebrać ją w chwili, która nam najbardziej pasuje.
Nie zapominaj, że gdy decydujesz się na przekierowanie paczki do paczkomatu, musi ona odpowiadać określonym gabarytom. Istnieje ryzyko, że przesyłka będzie zbyt ciężka lub zbyt obszerna, by zmieścić się w paczkomacie.
Aby poznać wymiary pudełek odpowiednich do paczkomatów, odwiedź stronę internetową producenta kartonów: https://kartony24.eu/pl/c/Kartony-do-Paczkomatow/33.
Jak przekierować paczkę InPost do innego miasta?
Możliwość przekierowania paczek dotyczy tylko paczek kurierskich, które są w trakcie dostawy, ale jeszcze nie trafiły do rąk kuriera dostarczającego. Ważne, by przesyłka miała określone parametry – wagę i rozmiar. Można ją przekierować do innego Paczkomatu, PaczkoPunktu czy choćby do sąsiada (ale tylko na tej samej ulicy). Granica zmiany lokalizacji wynosi 10 km od pierwotnego miejsca dostawy. Kompletne zmiany adresu są niemożliwe – przesyłka wysłana do Gdańska musi pozostać w jego pobliżu i nie można jej przekierować np. do Warszawy czy Zakopanego. Całość odbywa się w ramach usługi „Dynamiczne Przekierowanie”. Aby dokonać przekierowania, najlepiej skorzystać z aplikacji lub linku przesłanego w e-mailu, który przekierowuje do instrukcji dotyczących tego procesu.