Jak ugotować bób, aby nie był za twardy lub rozgotowany?

Zbliża się sezon na bób. Niestety jest on bardzo krótki, więc miłośnicy tego warzywa zawsze muszą się spieszyć z zakupem świeżego towaru. Młody bób jest wartościową rośliną strączkową, która ma ogromną ilość składników odżywczych. Można go spożywać w skórce, w której ukrytych jest najwięcej witamin i minerałów.

   

Gotowanie bobu jest banalnie proste. Przed gotowaniem należy go dokładnie umyć. Bób należy zalać wodą w proporcji 1:2, czyli 1 szklanka bobu na 2 szklanki wody. Do gotującej wody oprócz łyżeczki soli, należy dodać łyżeczkę cukru. Cukier wydobywa z bobu jego naturalną słodycz, natomiast sól ten smak wyostrza. Bób należy gotować pod przykryciem około 15 minut, gdy jest młody i maksymalnie 40 minut gdy jest dojrzały. Młody bób można jeść razem ze skórką, w której kryje się wiele substancji odżywczych.

Zobacz także:  Soczyste kotlety jajeczne - doskonałe na piątkowy obiad w 15 minut!

Wiele osób nie lubi charakterystycznego zapachu, który unosi się podczas jego gotowania. Aby go zminimalizować, do gotującego się bobu, należy dodać gałązkę kopru. Bób można jeść oddzielnie lub dodawać go do wielu potraw. Świetnym pomysłem jest dodawanie go do różnych sałatek.

   

Jaki bób jest najlepszy? Jak informuje redakcja gotujmy.pl powinien mieć jasnozielony kolor i gładką skórkę. Zapach powinien być przyjemny, a nie odpychający. Skórka nie powinna mieć żadnych przebarwień i być pomarszczona.

Bób zawiera dużo białka i jest świetną alternatywą dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. W bobie znajdziemy również wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód oraz cynk. Ma bardzo dużo błonnika, przez co daje uczucie sytości na długi czas.

   
     

NIE PRZEGAP NAJCIEKAWSZYCH ARTYKUŁÓW

→ OBSERWUJ NAS W GOOGLE NEWS