Pixabay.com

Parówki są chętnie wybieranym przez Polaków produktem śniadaniowym. Warto jednak mieć na uwadze, że wiele ich rodzajów nie jest specjalnie zdrowych. Niektóre produkty najlepiej omijać szerokim łukiem.

Podczas przygotowywania parówek przede wszystkim powinniśmy zwracać uwagę na czas gotowania. W niektórych rodzajach mięsa znajduje się azotyn sodu, który po podgrzaniu do powyżej 150 stopni wytwarza rakotwórcze związki.

W zdecydowanej większości przypadków sklepowe parówki składają się z mięsa drobiowego lub wieprzowego. Aby jednak parówka mogła utrzymać swoją strukturę, nierzadko dodawany jest do nich inny produkt, np. golonka wieprzowa.

Warto pamiętać, że najtańsze parówki zazwyczaj mają niską zawartość mięsa, a jednocześnie duży udział substancji wypełniających. W takiej sytuacji najlepiej jest zrezygnować z zakupu.

Co więcej, mała ilość wypełniaczy skutkuje większą zawartością składników odżywczych, ale także mniejszą kalorycznością. W przeciwnym razie taki produkt może być zły dla naszych jelit.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę