Płatności dla sklepów internetowych – poznaj najchętniej wybierane metody

Płatności dla sklepów internetowych

Współcześnie ciężko jest wyobrazić sobie sprawnie działający sklep internetowy nieposiadający płatności online. Musi on przyjmować płatności szybko i sprawnie, by błyskawicznie realizować zamówienia i dbać o satysfakcję coraz bardziej wymagających klientów. Ci zwracają olbrzymią uwagę na sposób przechodzenia przez tę bardziej formalną część zakupów. Jakie zatem masz na tym polu możliwości? Jak współcześnie wyglądają płatności dla sklepów internetowych i które z nich powinieneś wdrożyć u siebie?

Popularne metody płatności online w sklepach internetowych

Elastyczność jest czymś, czego klient oczekuje po sklepie internetowym, z usług którego korzysta – przynajmniej pod względem realizacji zapłaty. Płatności dla sklepów internetowych powinny się więc opierać na systemie, który ją promuje. Jednocześnie konieczne jest zachowanie szybkości przetwarzania danych i szerzej pojęte spełnianie oczekiwań oraz wymagań stawianych na tym polu przez konsumenta.

Przegląd najczęściej stosowanych rozwiązań płatniczych

Zdecydowanie najpopularniejszym rozwiązaniem płatniczym wśród współczesnych konsumentów są płatności kartą płatniczą, znane również z tradycyjnych zakupów offline. Na popularności zyskują obecnie także szybkie przelewy (również pay by link), dzięki którym zasadnicza część transakcji odbywa się w interfejsie banku klienta. Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod płatności są też portfele elektroniczne, z systemem PayPal jako liderem. Wszystkie te rozwiązania można wdrożyć we własnym sklepie na bazie jednej współpracy z dostawcą płatności online, na przykład firmą Autopay.

Karta kredytowa jako podstawowa forma płatności online

Choć na przestrzeni lat zmienia się to diametralnie, przede wszystkim ze względu na nowoczesne rozwiązania pokroju szybkich przelewów czy BLIKa, karta płatnicza to aktualnie podstawowa forma płatności w internecie. Jej obecności oczekują klienci – nie tylko ze względu na preferencje, ale i zaufanie do sklepów, które ją oferują.

 Zalety i wady płatności kartą kredytową w e-commerce

Jedną z największych zalet płatności kartą kredytową jest bezpieczeństwo, jakie ona gwarantuje. Użytkownik ma pewność, że towar do niego dotrze, a usługa zostanie zrealizowana. Daje mu ją procedura chargebacku. Karta kredytowa to również znajoma wszystkim forma płatności i środek, którego używa się na co dzień. Pewną jej wadą jest konieczność wpisywania kilku danych podczas płatności. Choć da się ją obejść (korzystając z portfela elektronicznego), wciąż uchodzi za pewny minus. Mimo wszystko jednak, w kontekście płatności dla sklepów internetowych, karta kredytowa to tak zwany must-have.

Płatności PayPal – ulubiony wybór klientów online

Klienci online bardzo chętnie sięgają po portfele elektroniczne, z PayPal na czele. Ich plusem jest wygoda użytkowania (wystarczy jedno kliknięcie), ale też międzynarodowy charakter. PayPal, lider na tym polu, pozwala na płacenie w sklepach na całym świecie. Posiada też rozwiązania pozwalające na zmianę waluty oraz wiele narzędzi ułatwiających codzienne poruszanie się po rynku e-commerce.

Jak działa PayPal i dlaczego warto go używać w sklepach internetowych?

PayPal działa na dwa sposoby. W formie pre-paid, pozwala na przelewanie w jego obręb środków, a następnie wykorzystywanie ich do realizacji płatności. Częściej jednak przypisuje się do niego kartę płatniczą (lub kilka), by za jego pośrednictwem automatycznie pobierać z niej środki przy realizacji płatności. Bez konieczności każdorazowego podawania danych. Płatności dla sklepów internetowych o charakterze międzynarodowym najczęściej realizowane są właśnie przez PayPal.

Przelewy internetowe – wygodna alternatywa dla tradycyjnych płatności

Niekwestionowanym liderem w kontekście płatności dla sklepów internetowych są przelewy internetowe w postaci szybkich przelewów lub usługi pay by link. Użytkownicy ufają im, bo pozwalają na wykorzystanie znanego im interfejsu bankowości internetowej do potwierdzenia transakcji. Nie bez znaczenia jest też brak prowizji, natychmiastowe działanie i intuicyjna obsługa. 

Podziel się: