REKLAMA
ShareInfo.plWiadomościDziewczynka padła ofiarą wirtualnego gwałtu zbiorowego. To pierwszy taki przypadek

Dziewczynka padła ofiarą wirtualnego gwałtu zbiorowego. To pierwszy taki przypadek

Wirtualny gwałt w Wielkiej Brytanii
fot. Pixabay

To pierwszy przypadek gwałtu, do którego doszło… w Internecie. Brytyjska policja bada sprawę „napaści seksualnej” na awatara nastoletniej dziewczynki. Jej postać – jak donosi Daily Mail – miała zostać „zbiorowo zgwałcona” w grze online z funkcją wirtualnej rzeczywistości (VR) przez nieznajomych użytkowników.

REKLAMA

Może to być pierwsza tego typu sprawa w historii. Brytyjscy śledczy zajmują się nietypowym przypadkiem „wirtualnej napaści seksualnej”, do której miało dojść podczas rozgrywki w grze online, wykorzystującej wirtualną rzeczywistość. Korzystanie z wirtualnej rzeczywistości umożliwiają m.in. specjalne okulary VR, które nakładamy na głowę. Zamiast realnego otoczenia widzimy wówczas projekcję wirtualnego świata, która daje nam odczucie, jakbyśmy byli tam we własnej osobie.

Korzystając z tego typu sprzętu Brytyjka w wieku poniżej 16 r. ż. była napastowana przez awatary innych użytkowników wirtualnej rzeczywistości – precyzyjniej, to jej postać była atakowana, ale ofiara obserwowała sytuację w pierwszej osobie.

Jak przekazali policjanci – nieletnia nie doznała żadnych obrażeń, gdyż sytuacja wydarzyła się w wirtualnej rzeczywistości, jednak ocenili, iż doznała „takiej samej traumy psychologicznej i emocjonalnej jak ofiara prawdziwego gwałtu”.

REKLAMA

Brytyjska policja bada pierwszy przypadek gwałtu w metaverse. Europol: W przyszłości policja będzie musiała interweniować także w tym obszarze

Wirtualna rzeczywistość jest często określana terminem metaverse. Technologia jest tak zaprojektowana, aby zamiast widzieć wirtualny świat na ekranie komputera czy telewizora, „wejść w niego”. W tym celu użytkownicy metaverse używają wspomnianych okularów VR oraz słuchawek, które kompletnie pochłaniają dwa z naszych zmysłów – słuchu i wzroku. Jeżeli wirtualny świat jest zbudowany z pewną dozą realizmu i dbałością o detale, użytkownik może poczuć się, jakby był tam we własnej osobie.

Technologia jest w fazie rozwoju i docelowo ma angażować kolejne ludzkie zmysły – jak np. dotyk. Powstają już specjalne kamizelki, które wykorzystują specjalną technologię do symulacji wrażeń, jakie człowiek odczuwa poprzez dotyk. Istnieją też platformy, które pozwalają poruszać się po wirtualnym świecie, pozostając w miejscu w świecie realnym – działające na zasadzie bieżni do biegania, ale we wszystkich kierunkach.

Jak donosi Daily Mail – zdaniem Europolu metaverse może stać się w przyszłości, nomen omen, realnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa publicznego. Do 2035 roku co najmniej 25 proc. ludzkości ma spędzać ok. 2 godzin dziennie w wirtualnej rzeczywistości. Takie zdarzenia, jak opisane powyżej, mogą zdarzać się znacznie częściej – zwłaszcza, że wirtualnych przestępców ośmielać będzie fakt, że „to tylko wirtualny świat”.

REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA
ZOBACZ TAKŻE
Jacek
Redaktor portalu Shareinfo.pl. Pisaniem dorabiałem od czasów liceum, jednak pierwsze przejawy lekkiego pióra dostrzegła moja polonistka już w gimnazjum. W 2023 roku ukończyłem międzynarodowe stosunki gospodarcze na jednej z poznańskich uczelni. W obszarze szeroko pojętej ekonomii kształcę się w dalszym ciągu. Prywatnie z krwi i kości Polak o wielkich aspiracjach, ale znikomym wpływie na rzeczywistość.

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google ←

REKLAMA