Jak wynika z sondażu przeprowadzonego na panelu Ariadna na zlecenie serwisu Wirtualna Polska, większość Polaków uważa, że w kampanii wyborczej do parlamentu telewizja publiczna faworyzowała Prawo i Sprawiedliwość i była medialnym przedstawicielem tej partii.
O tym, że TVP przed wyborami sprzyjała PiS-owi przekonanych było 52 proc. uczestników badania. Jedynie 12 proc. respondentów uznało, że telewizja Jacka Kurskiego równo traktowała przedstawicieli wszystkich ugrupowań politycznych, startujących w wyborach do Sejmu i Senatu.
Wyniki te są zbieżne z raportem OBWE dotyczącym postawy mediów w Polsce w czasie ostatniej kampanii parlamentarnej. W dokumencie skrytykowano działalność telewizji publicznej, stwierdzając, że zdolność Polaków do dokonywania świadomych wyborów „była zachwiana przez brak bezstronności w mediach, zwłaszcza w mediach publicznych”.
W przypadku telewizji prywatnych ankietowani uznali, że Polsat również – tak jak telewizja publiczna – promował partię Jarosława Kaczyńskiego. Dla 32 proc. badanych na panelu Ariadna TVN wspierał opozycję, przeciwnego zdania było 8 proc. ankietowanych.
O tym, że Polsat i TVN bezstronnie przedstawiały kampanię wyborczą przekonanych było – odpowiednio – 22 i 20 proc. uczestników badania.