Coraz więcej osób zatruwa się paracetamolem!

Okazuje się, że nadużywanie paracetamolu coraz częściej prowadzi do zatruć. Powodem jest niezamierzone przedawkowanie. W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci takie powikłania pojawią się coraz częściej. A przecież każda połknięta tabletka paracetamolu odkłada się w organizmie.

Paracetamol to organiczny związek chemiczny, hydroksylowa pochodna acetanilidu, stosowany jako lek o działaniu przeciwbólowym i przeciwgorączkowym. Dostępny w sprzedaży jest od 1955 roku, ale w Polsce stał się popularny w latach 90. Przyjęcie kilku dodatkowych tabletek z silna dawką może narazić na ryzyko przedawkowania. W ten sposób łatwo przekroczyć dawkę 4000 miligramów dziennie – w przypadku osób dorosłych.

Czytaj także:  Ekspert zdecydowanie o epidemii w Polsce ,,To tylko kwestia czasu"
 

Naukowcy ze Szwajcarii sugerują, że przepisywane przez lekarzy wyższe dawki paracetamolu ułatwiają przypadkowe zatrucie się ludzi. Takie zatrucie nie jest groźne bo nie prowadzi do ciężkich powikłań ani do śmierci. Co nie oznacza, że bez negatywnego wpływu na zdrowie.