herbata zielona
fot. Pixabay

Zielona herbata to napój pełen zdrowotnych właściwości. Po pierwsze, wzmacnia odporność, po drugie, reguluje procesy trawienne, a po trzecie – ma silne działanie przeciwnowotworowe i przeciwutleniające. Jeżeli pijecie 2-3 filiżanki zielonej herbaty w ciągu dnia to znakomicie. Aby jednak skorzystać ze wszystkich walorów tego napoju, musicie wziąć pod uwagę kilka zasad.

Nie pijcie zielonej herbaty na czczo
Niektórzy sądzą, że filiżanka herbacianego naparu wypita na czczo jest dobrym rozwiązaniem, aby skorzystać z jego właściwości odtruwających, lecz nie jest to w pełni prawda. Aby herbata mogła zadziałać, zanim po nią sięgniecie, najpierw musicie coś zjeść. W zielonej herbacie występują aktywne przeciwutleniacze, które wzmagają wydzielanie kwasu żołądkowego i w rezultacie zakłócają trawienie. Picie zielonej herbaty między posiłkami jest jak najbardziej wskazane.

Nie pijcie zielonej herbaty bezpośrednio po posiłku
To nagminnie popełniany błąd i równocześnie mit dotyczący picia zielonej herbaty. Faktycznie napój ten wspiera metabolizm, ale nie sprawi, że wszystkie kalorie, których sobie dostarczyliście, znikną ot tak. Mało tego, spożywanie herbaty może przynieść nawet odwrotny efekt i obniżyć przemianę materii, gdyż zaburzy optymalne trawienie protein.

Dodajecie miód do gorącej zielonej herbaty? To błąd!
Część ludzi dosładza herbatę miodem, bo uważa to za zdrowe połączenie. Rzeczywiście, miód ma wiele prozdrowotnych właściwości, ale gdy zostanie dodany do wrzątku, wówczas utraci swoje dobroczynne działanie, a przecież nie o to chodzi. Miód należy dodawać to ostudzonego naparu. To samo odnosi się też do innych dodatków: soku z malin lub plasterka pomarańczy czy cytryny.

Nigdy nie popijajcie leków zieloną herbatą
Kapsułki lub syropy często wchodzą w interakcję z herbatą, przez co ich aktywność może zostać zaburzona. Zresztą reguła ta nie dotyczy tylko zielonej herbaty, ale także wszystkich innych napojów.

Nie kupujcie smakowych zielonych herbat
Takie artykuły zwykle ze zdrowiem mają niewiele wspólnego. Często można w nich znaleźć syntetyczne aromaty i różne dodatki o dziwnych nazwach. Zawsze czytajcie etykiety, wybierając takie produkty w sklepie, a najlepiej kupujcie czyste liście zielonej herbaty. Jeżeli lubicie herbaty smakowe, możecie dodać do filiżanki z naparem trochę skórki z cytryny lub cynamon.

Nie przesadzajcie z zieloną herbatą
Nic w nadmiarze nie jest wskazane, także picie zielonej herbaty. Podobnie jak czarna herbata i kawa, zielona herbata zawiera kofeinę, której nadmiar może wywołać drażliwość, bóle głowy, ospałość czy niepokój. Ponadto spożywanie zbyt dużych ilości zielonej herbaty obniża absorpcję żelaza w organizmie. Dziennie najlepiej wypijać 2-3 filiżanki herbaty.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę