Jak wstawać o 6 i nie mieć z tym problemu?

Wstawanie o 6:00 to dla ciebie udręka? Są sposoby aby zostać rannym ptaszkiem. To zasady uniwersalne dla każdego, również dla Ciebie!

Większość z nas jest zmuszona do wczesnego wstawania. Niestety nie każdemu to odpowiada, bo nie każdy urodził się rannym ptaszkiem. Jak sobie z tym poradzić i nastawić organizm na wczesne wstawanie?

 

Większość z nas pracuje w godzinach 8:00-16:00 lub 9:00-17:00. Jeśli mamy dzieci, które często trzeba wyprawić i odwieźć do szkoły, bywa, że pobudka wypada już na godzinę 5 albo 6. Dla wielu osób to prawdziwy koszmar! Najgorzej, że trwający 5 dni w tygodniu! Zmiana nawyków ze wstawaniem może zmienić jakość życia. Zamiast od rana denerwować się, może być w dobrym nastroju. Jak to zrobić? Redakcja Wprost przygotowała kilka porad!

Czytaj także:  Praca na nocne zmiany. Jakie są jej skutki dla organizmu?

Pierwsze, co musisz zrobić, to głęboko uwierzyć w sens wprowadzanych zmian. Każda przemiana zaczyna się w głowie. Jeśli uwierzysz, że dzięki temu będziesz się lepiej czuć, mieć więcej energii i szybciej wykonywać swoje zadania, będzie ci łatwiej przeprowadzić rewolucję. Należy zadbać o odpowiednią ilość snu. Wczesne kładzenie się spać jest z pewnością lepsze niż spanie po 5 godzin. Należy pamiętać, że w zależności od osoby, potrzebujemy od 6 do 9 godzin snu na dobę. Musi to być dobry, mocny sen. Nie warto przed snem pić dużo alkoholu, bo pogarsza jakość snu.

Czytaj także:  Popularna kaszka dla dzieci wycofana ze sprzedaży. Wykryto w niej niebezpieczny pierwiastek!

Należy bezwzględnie zrezygnować z drzemek! „Wydają się one kuszące, ale tylko pozornie pomagają wypocząć kilka chwil dłużej. Włączanie drzemki jest równoznaczne z gwałtownym wybudzaniem z głębokiego snu! Kiedy alarm ponownie się uruchomi 8 lub 10 minut później, jesteś na początku zupełnie nowego cyklu snu, co jest absolutnie najgorszym sposobem na przebudzenie. Jaki jest efekt? Trudniej ci wstać, jesteś rozdrażniony i rozbity. Następnym razem, gdy budzik zadzwoni, po prostu wstań!

Czytaj także:  Ekspert zdecydowanie o epidemii w Polsce ,,To tylko kwestia czasu"

Idealnie, gdybyś rano miał czas na aktywność na świeżym powietrzu. To pomaga się obudzić i wbrew pozorom nabrać energii na cały dzień. Ważne jest również zorganizowanie. Dzień wcześniej, wieczorem, przygotuj sobie jedzenie do pracy i zadbaj o garderobę. Zdecydowanie lepiej się rano wstaje, kiedy niczego nie trzeba robić w biegu… Sekretem rannych ptaszków jest stały rytm dnia, rutyna i skuteczne planowanie.

   

NIE PRZEGAP NAJLEPSZYCH WIADOMOŚCI! → OBSERWUJ NAS W GOOGLE NEWS