Fot.: Facebook.com/tvp.info

W jednym z programów emitowanych na antenie TVP Info przedstawiono grafikę, zgodnie z którą Wielka Brytania ma prezydenta. Przedstawiciele stacji wytłumaczyli się z wpadki.

Zrzuty ekranu z wpadki szybko obiegły sieć. Widać na nim absurdalną grafikę, jaką wyświetlono podczas jednego z programów. Tematem przewodnim były dyskutowane od kilku dni w Polsce podwyżki dla polityków. Stacja próbuje przekonać Polaków do słuszności takiej decyzji. Jako dowód przedstawiono zestawienie zarobków polskich polityków z brytyjskimi.

Zarobki te przedstawiono na mapce. Wynikało z niej, że brytyjscy parlamentarzyści zarabiają średnio 6 827 funtów, a prezydent Wielkiej Brytanii 13 114 funtów. Sęk w tym, że Wielka Brytania nie ma prezydenta. Kraj jest monarchią parlamentarną, na czele której zasiada królowa Elżbieta II.

We wpisie na Twitterze przedstawiciele stacji postanowili odnieść się do wpadki. W poście pojawiło się nagranie z programu, w którym słychać jak dziennikarz opowiada o zarobkach i w pewnym momencie orientuje się, że pojawił się błąd. Mówił wówczas, że ,,oczywiście chodziło o premiera, a nie o prezydenta”.

„Szanowni Państwo, do naszej grafiki wkradł się błąd, który został natychmiast sprostowany przez prezentera na antenie. Dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten problem. Cieszymy się, że tak wiele osób, tak uważnie ogląda TVP Info” – brzmi oświadczenie stacji.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę