Jak ustaliło w poniedziałek Radio ZET, Warszawa nie będzie na autobusach reklamować wprowadzanego przez rząd Mateusza Morawieckiego Polskiego Ładu. Według władz stolicy kampania zlecona przez – realizujący rządowy program – Bank Gospodarstwa Krajowego wprowadza mieszkańców miasta w błąd odnośnie korzyści dla Warszawy wynikających z wprowadzenia Polskiego Ładu.
Polski Ład miał być reklamowany od 2 listopada na warszawskich autobusach, które miały zostać oklejone zleconym przez BGK napisem o treści „Miasto stołeczne Warszawa otrzymało 149 000 000 zł. Po prostu inwestujemy w Polskę! Polski Ład”.
Radio ZET poinformowało, że urząd miasta, w imieniu Zarządu Transportu Miejskiego, nie zgodził się na tę kampanię, gdyż mogła ona wprowadzać w błąd mieszkańców miasta poprzez sugerowanie, że dzięki programowi rządu PiS stolica zyskała 149 mln zł. Tymczasem wyliczenia władz miasta mówią o dużych stratach
– W naszym przekonaniu kampania BGK wprowadza w błąd mieszkańców, nie pokazując wszystkich skutków rządowego programu – powiedziała Radiu ZET rzecznik warszawskiego Ratusza Monika Beuth-Lutyk. – Sugeruje bowiem, że mieszkańcy zyskali 140 mln zł, podczas gdy z szacunków m.st. Warszawy wynika, iż wprowadzenie tzw. Polskiego Ładu uszczupli budżet stolicy o prawie 1 miliard złotych – oświadczyła.