Nie radzisz sobie ze stresem? Wypróbuj 11 domowych sposobów na jego skuteczne zwalczanie!

Stres dopada każdego. W mniejszym lub większym stopniu, ale nikt nie jest od niego całkowicie wolny. Stres jest na tyle powszechny, że mówi się o nim jako o chorobie cywilizacyjnej. Jednocześnie lekarze pozostają zgodni co do tego, że stres może mieć fatalny wpływ na zdrowie.

Skutki życia w stresie bywają różne. Stres osłabia układ odpornościowy, źle działa na serce, powoduje nerwicę, bezsenność, przyczynia się do rozwoju cukrzycy, choroby wrzodowej żołądka oraz zapalenia stawów. Nie ulega wątpliwości, że ze stresem, który nie sprzyja ani kondycji fizycznej, ani psychicznej, należy walczyć. Trzeba nauczyć się go kontrolować i nad nim panować.

Oto 11 domowych sprawdzonych sposobów na skuteczne pokonywanie stresu:

1. Pełnoziarnisty chleb

Takie pieczywo ma dużo witaminy B, która kojąco działa na system nerwowy. Warto, by ten chleb zagościł na stałe na naszym stole.

2. Seler

Składniki w nim zawarte mają właściwości uspokajające. Dodawaj więc seler naciowy do zup, do sałatek lub traktuj to warzywo jako zdrową przekąskę.

3. Rumianek

Herbata rumiankowa działa uspokajająco. Jeśli chcesz się zrelaksować, pij trzy filiżanki dziennie takiego naparu.

 

4. Wiśnie

Są nie tylko pyszne, ale też kojąco wpływają na układ nerwowy i łagodzą stres. W sezonie jedz wiśnie prosto drzewa, jesienią i zimą sięgnij po dżem i konfiturę z wiśni.

5. Olej sezamowy

Podgrzej trochę oleju i wcieraj go w całe ciało, wykonując delikatny masaż. Po masażu zrób sobie relaksującą kąpiel z olejkami eterycznymi.

6. Melisa, lawenda i dziurawiec

Pij systematycznie napar z tych ziół. Herbatka z melisy czy dziurawca pomoże osobom łatwo się denerwującym, spiętym, mającym kłopoty z usypianiem i ze stresem.

7. Jajka, ser i banany

Te produkty bezwzględnie warto jeść! Są nie tylko pożywne i smaczne, ale jako zawierające wapń i potas będą zawsze twoim sprzymierzeńcem w radzeniu sobie ze stresującymi sytuacjami.

8. Bazylia

Lubisz dania z pomidorami? Dodawaj do nich bazylię. Świetnie się z nimi komponuje, a w dodatku działa uspokajająco i stanowi świetne antidotum na stres.

9. Unikaj stresujących sytuacji

Myślisz pewnie, że łatwo powiedzieć, a trudniej zrobić. I tak, i nie. Ktoś cię irytuje? Nie musisz się z nim spotykać? To sobie odpuść te kontakty. Przeanalizuj sytuacje, w których się denerwujesz.

Pomyśl, których z nich da się uniknąć. Najczęściej jest tak, że przynajmniej niektóre z nich można wyeliminować.

 

10. Ćwiczenia fizyczne

Nadmiar stresu staraj się wyładować w pozytywny sposób. Na siłowni, w ogrodzie, na basenie, na długim spacerze i na rowerze. Poczujesz się na pewno lepiej. Nabierzesz dystansu do spraw, które spowodowały stres.

11. Kąpiel z imbirem i sodą

Do wanny dodaj 1/3 szklanki sproszkowanego imbiru i 1/3 szklanki sody do pieczenia. Kąpiel z mieszanką imbiru i sody doskonale relaksuje i odpręża. Dostarcza takich doznań, że na pewno ją powtórzysz.


Komentarze