W Polsce brakuje pieniędzy na służbę zdrowia, ale na reklamy to już nie. W nowej kampanii społecznej ministerstwo zdrowia zachęca, byśmy rozmnażali się jak króliki. Zwierzęta te mają nas nauczyć, jak zdrowo żyć.
Na trwającym pół minuty spocie reklamowym przygotowanym przez resort Konstantego Radziwiłła krótkie przemówienie wygłasza właśnie królik.
– Kto jak kto, ale my króliki wiemy, jak zadbać o liczne potomstwo. Chcesz poznać nasz sekret? Po pierwsze – dużo się ruszamy, po drugie – zdrowo jemy, po trzecie – nie stresujemy się, kiedy nie musimy i po czwarte – nie używamy sobie – wymienia zwierzak. – Więc jeśli chcesz kiedyś zostać rodzicem, weź przykład z królików. Wiem, co mówię – mówi królik. Filmik kończy się taką puentą „Wspieramy zdrowy styl życia. Ministerstwo Zdrowia”.
Reklama ma być pokazywana w telewizji w godzinach największej oglądalności, a oprócz niej powstanie także jej wersja radiowa.
O tym, że Polacy mają się rozmnażać jak króliki, wiedzą już nawet w Hong Kongu. O kampanii polskiego ministerstwa zdrowia napisała już nawet chińska gazeta „South China Morning Post”, na co zwrócił uwagę jeden z dziennikarzy „Rzeczpospolitej”.
Ośmieszająca Polskę kampania reklamowa wywołała lawinę kąśliwych komentarzy w Internecie. „Mamy się płodzić jak króliki, tyrać jak woły i głosować jak barany – to marzenie władzy”, napisał na Twitterze senator i lekarz Tomasz Grodzki.