Producenci żywności w Rosji wystosowali prośbę o możliwość wykorzystywania na opakowaniach swoich produktów logotypów Facebooka i Instagrama, które w tym kraju uważane są za „organizacje ekstremistyczne”. Tłumaczą to faktem, że ich wymiana doprowadziłaby do zamknięcia firm przez olbrzymie wydatki.
Prośbę od producentów w sprawie możliwości wykorzystywania logotypów zakazanych w Rosji mediów społecznościowych wystosowano do Rusprodsojuzu, czyli rosyjskiego związku producentów żywności. Przedsiębiorcy zwracają się do Prokuratury Generalnej z prośbą potwierdzenie ich prawa do używania logo Facebooka i Instagrama na opakowaniach.
„Kommiersant” pisze, że Rusprodsojuz zaczął otrzymywać szereg próśb od dostawców i sieci handlowych w ciągu ostatnich kilku dni. Stało się to od momentu, w którym firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama został uznany za „organizację ekstremistyczną”.
Przedsiębiorcy dodali ponadto, że w przypadku konieczności wymiany swoich wszystkich opakowań, musieliby ponieść olbrzymie wydatki, co skutkowałoby zamknięciem firm. Od początku roku ceny opakowań z polimerów i tektury podniosły się o 69-95%.
„Żaden z uczestników łańcucha dostaw nie rozumie, czy drukowanie logotypów sieci społecznościowych Mety na opakowaniach towarów to naruszenie prawa” – czytamy w liście.