REKLAMA

ryba w panierce
fot. screen Youtube / Becia gotuje

Z Wigilią utożsamiamy zazwyczaj karpia, ale nie wszyscy przepadają za tą rybą. W sklepach mamy do wyboru też inne gatunki, które również można postawić na wigilijnym stole. Oto 3 pyszne alternatywny.

REKLAMA

Ryba jest symbolem chrześcijaństwa, więc również świąt Bożego Narodzenia. Wiele osób uważa, że spożycie ryby w Wigilię zagwarantuje szczęście w przyszłym roku. Zazwyczaj 24 grudnia na talerzach wielu Polaków ląduje karp, ale jeśli nie uznajesz tej ryby, to sięgnij po inne, tak samo smaczne opcje.

Dorsz
Bardzo popularny i łatwo dostępny gatunek, który z powodzeniem zastąpi karpia na świątecznym stole. Mięso tej ryby jest białe i delikatne w smaku, a poza tym wybierając w sklepie filety czy polędwicę, mamy gwarancję, że nie będzie w nich ości. To także skarbnica protein i selenu. Dorsz najlepiej smakuje w tradycyjnej, smażonej postaci, otulony panierką z bułki tartej. Taki rarytas można podawać samodzielnie lub z innymi dodatkami.

REKLAMA

Łosoś
Trafia w gusta wielu osób. Świetnie zastąpi karpia podczas kolacji wigilijnej. Jednak nie trzeba go koniecznie smażyć na patelni. Łosoś w formie tatara czy carpaccio też smakuje wyborne, zresztą tak samo jak po upieczeniu w piekarniku. Filety są bez ości, a mięso jest delikatne i rozpływa się w ustach. Szczególnie ucieszy dzieci.

Pstrąg
Ostatnia z proponowanych przez nas ryb to pstrąg. Zazwyczaj serwowany jest w całości, toteż elegancko wygląda na stole. Jest źródłem dobroczynnych kwasów tłuszczowych omega-3, zapewniających właściwą pracę całego organizmu. Tłuszcze te wspomagają pracę mózgu, układ krążenia i korzystnie wpływają na wzrok oraz przeciwdziałają chorobom serca.

REKLAMA

Prosty przepis na pstrąga w migdałach

Składniki:
1/2 szklanki płatków migdałowych,
4 filety z pstrąga,
pieprz i sól do smaku,
1 jajko,
1/2 szklanki mąki,
olej do smażenia.

Wykonanie:
Filety rybne myjemy i osuszamy. Mąkę łączymy z pieprzem i solą, a w drugiej miseczce roztrzepujemy jajko. Migdały wrzucamy na suchą patelnię i chwilę podprażamy, często mieszając, by się nie przypaliły. Kawałki pstrąga panierujemy po kolei w mące, jajku, a potem w płatkach migdałów. Układamy porcje ryby na rozgrzanym na patelni tłuszczu i smażymy z każdej strony, aż się zarumienią – trwa to zwykle 5 minut na stronę. Wykładamy na talerz i podajemy. Smacznego!

REKLAMA