Jedno i drugie jest zdrowe, ale które ma więcej składników odżywczych? Okazuje się, że oba warzywa są bogate w składniki odżywcze. Dlatego można wybrać, to co bardziej nam smakuje.

Co znajdziemy w jarmużu? Kalorie: 12,2, Tłuszcz: 0,232 g, Sód: 9,5 mg, Węglowodany: 2,19 g, Cukier: 0,565 g, Błonnik: 0,9 g, Białko: 1,07 g, Wapń: 37,5 mg, Żelazo: 0,368 mg, Magnez: 11,8 mg, Kwas foliowy: 35,2 µg.

A co znajdziemy w szpinaku? Kalorie: 6,9, Tłuszcz: 0,117 g, Sód: 23,7 mg, Węglowodany: 1,09 g, Cukier: 0,126 g, Błonnik: 0,66 g, Białko: 0,858 g, Wapń: 29,7 mg, Żelazo: 0,813 mg, Magnez: 23,7 mg, Kwas foliowy: 58,2 µg.

Jak informuje redakcja Wprost, jarmuż jest zdecydowanie jednym z najzdrowszych i najbardziej odżywczych pokarmów roślinnych. Przede wszystkim jarmuż to także cenne źródło witaminy B6, która wspiera pracę układu nerwowego.

Natomiast spożywanie szpinaku może korzystnie wpłynąć na wzrok. Szpinak pozwala również zmniejszyć stres oksydacyjny, wspiera organizm w ochronie przed nowotworami i obniża ciśnienie krwi.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę

Autor tekstu: ShareInfo.pl

Wydawca strony ShareInfo.pl | Kategoria ogólna