Co jest zdrowsze – jarmuż czy szpinak?

Jedno i drugie jest zdrowe, ale które ma więcej składników odżywczych? Okazuje się, że oba warzywa są bogate w składniki odżywcze. Dlatego można wybrać, to co bardziej nam smakuje.

Co znajdziemy w jarmużu? Kalorie: 12,2, Tłuszcz: 0,232 g, Sód: 9,5 mg, Węglowodany: 2,19 g, Cukier: 0,565 g, Błonnik: 0,9 g, Białko: 1,07 g, Wapń: 37,5 mg, Żelazo: 0,368 mg, Magnez: 11,8 mg, Kwas foliowy: 35,2 µg.

Czytaj także:  Czyni cuda ze skórą i kosztuje mniej niż dwa złote!

A co znajdziemy w szpinaku? Kalorie: 6,9, Tłuszcz: 0,117 g, Sód: 23,7 mg, Węglowodany: 1,09 g, Cukier: 0,126 g, Błonnik: 0,66 g, Białko: 0,858 g, Wapń: 29,7 mg, Żelazo: 0,813 mg, Magnez: 23,7 mg, Kwas foliowy: 58,2 µg.

Jak informuje redakcja Wprost, jarmuż jest zdecydowanie jednym z najzdrowszych i najbardziej odżywczych pokarmów roślinnych. Przede wszystkim jarmuż to także cenne źródło witaminy B6, która wspiera pracę układu nerwowego.

Czytaj także:  Prawie 10.000 nowych zakażeń w Polsce! Kolejny rekord

Natomiast spożywanie szpinaku może korzystnie wpłynąć na wzrok. Szpinak pozwala również zmniejszyć stres oksydacyjny, wspiera organizm w ochronie przed nowotworami i obniża ciśnienie krwi.