Czy już pora na przyjmowanie witaminy D?

Zastanawiasz się od kiedy należy suplementować witaminę D? Czy koniec lata, to jest ten moment, kiedy warto przypomnieć sobie o dodatkowej suplementacji? Czy w ogóle warto przyjmować witaminę D?

Większość suplementów, które łykamy pod wpływem reklam jest nam tak naprawdę niepotrzebna. Wyjątkiem jest witamina D, która rzeczywiście ma spory wpływa na nasz organizm. Przypomnijmy, że nasz organizm potrafi z powodzeniem sam wytwarzać witaminę D. Jednak aby cały proces mógł się powieść, nieosłonięta skóra na naszym ciele musi być wystawiona na działanie promieni słonecznych. Po zakończeniu lata, raczej o to trudno zadbać. Dlatego należy przyjmować witaminę D.

Czytaj także:  Nagły wzrost zakażeń w Polsce! Nowe dane MZ

Kto szczególnie powinien sięgać po witaminę D? Jak informuje redakcja Wprost, są to osoby cierpiące na otyłość brzuszną, mają zbyt rozbudowane mięśnie, osoby z ciemną skórą, osoby starsze, mieszkające w krajach, gdzie rzadko wychodzi słońce, osoby, które pracują w nocy, a także osoby, które mają problemy z trawieniem.

Witaminę D większość z nas powinna przyjmować w sezonie jesienno zimowym, a więc od września do kwietnia. To oznacza, że zbliża się ten czas i warto, się w nią zaopatrzyć. Należy jednak zrobić wcześniej wynik krwi, aby dowiedzieć się, czy rzeczywiście mamy niedobór.

Czytaj także:  Mrożone ryby są zdrowsze od świeżych?

Komentarze

Nie przegap najciekawszych wiadomości! Obserwuj nas w Google News.