Dieta przeciwzapalna – słyszałeś o niej?

Jeśli chcesz ochronić się przed stanami zapalanymi organizmu warto skorzystać z diety przeciwzapalnej. Jakie produkty są dozwolone, a z jakich należy zrezygnować?

Stan zapalny jest to reakcja organizmu na atakujący drobnoustrój lub ranę. Jakie są objawy? Obrzęk, zaczerwienienie, podwyższona temperatura oraz ból. W szybkiej regeneracji może pomóc odpowiednia dieta.

W diecie przeciwzapalnej można bez ograniczeń spożywać zioła, przyprawy oraz gotowane azjatyckie grzyby. Kilka razy dziennie można spożywać oliwę z oliwek, olej rzepakowy tłoczony na zimno oraz inne oleje roślinne, orzechy laskowe, włoskie, siemię lniane, awokado, warzywa i owoce. Raz dziennie warto jeść soczewicę, fasolę, groch oraz produkty sojowe. Czasem do diety można wprowadzić ryby, owoce morza, makaron, mięso, nabiał, jaja, sery.

Czytaj także:  Uspokój jelita… i siebie!

Czego nie można jeść na diecie przeciwzapalnej? Słodzonych napojów oraz soków, alkoholu, słodyczy, lodów, słonych przekąsek, parówek, konserw, kiełbas.

Komentarze

Nie przegap najciekawszych wiadomości! Obserwuj nas w Google News.