Dostałeś przesyłkę, której nie zamawiałeś? Koniecznie zrób 1 rzecz

odbiór paczek
fot. Pexels

Słyszysz nagle dzwonek do drzwi, a kiedy je otwierasz i kurier przekazuje Ci do rąk paczkę. Jednak Ty nie przypominasz sobie, abyś cokolwiek ostatnio zamawiał. A już z pewnością nie to, co przed chwilą Ci doręczono. Jak zachować się w sytuacji, gdy przyjdzie do nas niezamówiona przesyłka?

REKLAMA

W większości przypadków istnieją 2 prawdopodobne przyczyny tego, że przed Twoim domem czeka kurier i chce Ci przekazać coś, czego nie kupowałeś. Wiele zależy od tego, czy na przesyłce, którą Ci dostarczono, widoczny jest wyłącznie Twój adres oraz imię i nazwisko nieznanej Ci osoby.

A może jest trochę inaczej i poza samym adresem niektóre Twoje dane są prawidłowe. Ten drugi przypadek jest o wiele poważniejszy. Ale najpierw rozpatrzmy tę pierwszą, gdyż to całkiem nowy trend wśród podejrzanych handlarzy.

REKLAMA

Dane teleadresowe

Może się też zdarzyć, że kurier wręczy Ci paczkę, a na karteczce z danymi teleadresowymi nic nie będzie pasować, oprócz samego adresu. Wtedy możesz zachować spokój. Najprawdopodobniej nic Ci nie grozi, a z Twoim kontem jest wszystko w porządku.

Możliwe, że jakieś przedsiębiorstwo, które dopiero rozpoczyna swoją działalność na danym serwisie, wysłało dużo przesyłek pod różne dość losowe adresy, aby później z kont, które monitoruje, móc sobie wystawić korzystne recenzje. Tobie nie stanie się nic złego, bez względu na to, czy tę przesyłkę odbierzesz, czy nie.

REKLAMA

Jednak taką sytuację możesz zgłosić danej jednostce (np. dzwoniąc na infolinię), gdyż jest to szachrajstwo i oszukańcza taktyka. Oczywiście masz prawo zatrzymać zawartość przesyłki, ale zachowaj rozsądek, towary w jej wnętrzu mają przeważnie słabą jakość. Przecież taki manewr musi być dla nielojalnej jednostki opłacalny.

Co zrobić, gdy na niezamówionej przesyłce znajdują się moje dane osobowe?

Wtedy sytuacja wygląda trochę poważniej. Ale musi to od razu oznaczać, że ktoś włamał Ci się na konto i nadal ma (lub miał przez pewien czas) do niego wgląd. W takim przypadku jak najszybciej zadzwoń do serwisu (Biuro Obsługi Klienta) i poinformuj ich o zdarzeniu. Powinieneś dostać rady odnośnie tego, co dalej robić. Postaraj się niezwłocznie zmienić także hasła, o ile korzystasz z nich, logując się na stronach sklepów, z których wysłano przesyłkę.

REKLAMA

Czytaj też: Wózek w sklepie odblokujesz bez monety. Poznaj niezawodny trik

Udostępnij: