Jak nie przytyć po rzuceniu palenia?

Czy Twoim postanowieniem noworocznym było rzucenie palenia? Udało się, ale w zamian Twoja waga coraz bardziej Cię martwi? Pewnie zastąpiłeś papierosy niezdrowymi przekąskami!

Niektórzy myślą, że zdrowiej jest już palić niż być otyłym. Niestety, rzeczywiście rzucenie palenia nie jest obojętne dla wagi. Apetyt się zwiększa, a Ty próbujesz głód nikotynowy zabić niezdrowymi przekąskami. Stąd droga do nadliczbowych kilogramów jest krótka.

Redakcja Men’s Health przytoczyła wyniki badań przeprowadzonych na osobach ze skłonnością do nadwagi. W wyniku eksperymentu, okazało się, że długofalowe skutki odstawienia papierosów są bardzo korzystne dla organizmu. Rzucenie palenia, nawet mimo kilku dodatkowych kilogramów, nie sprawi, że kondycja zdrowotna gwałtownie się pogorszy.

Czytaj także:  Na ogórkach kiszonych zrobił się biały nalot? Można je zjeść czy nie?

U osób, które przytyły przez rzucenie palenia ryzyko chorób sercowo-naczyniowych nie tylko nie wzrosło, ale wręcz spadło aż o 34%. Badania zostały przeprowadzone na grupie 10 895 mężczyzn i kobiet, a ich wyniki są wiarygodne i jednoznaczne. Musisz wiedzieć, że warto rzucić palenie, nawet jeśli grozi Ci cukrzyca i nadwaga. Warto tylko mądrze do tego podejść!

Co więc należy zrobić? Przede wszystkim odstawić niezdrowe przekąski i zastąpić je warzywami i owocami. Po drugie należy ruszyć się z kanapy i rozpocząć przygodę z aktywnością fizyczną. Zbliża się wiosna, może warto zacząć biegać?


Komentarze