Kilka pomysłów na zdrowe chipsy warzywne. Zrobisz je łatwo i szybko

chipsy warzywne
fot. Unsplash

Zrobienie chipsów warzywnych własnoręcznie w domu nie jest trudnym zadaniem. Lepiej przyrządzić takie chipsy samodzielnie niż kupować gotowe i często niezbyt zdrowe ze sklepu. Domowe przekąski są dużo smaczniejsze i zdrowsze, ponieważ robiąc je masz 100% kontrolę nad dodanymi składnikami i jedynie ty decydujesz, czym je przyprawisz.

   

Zrobienie chipsów warzywnych jest banalnie proste. W swojskiej zdrowej przekąsce nie ma utwardzonych tłuszczów trans, które mogą mieć związek z chorobami układu krążenia, nowotworami, a większość sklepowych przekąsek ziemniaczanych jest robionych właśnie na nich. Domowe chipsy nie zawierają też glutaminianu sodu, powszechnie dodawanego podkręcacza smaku, ani również akrylamidu – szkodliwej substancji tworzącej się w trakcie długiej obróbki cieplnej skrobi. Nasze chipsy zawierają cenne witaminy: E, C i A, minerały: potas i żelazo, a także znaczną ilość błonnika. Do tego fantastycznie smakują.

Czerwona kapusta
Poszatkuj pół główki kapusty, a potem osusz przy użyciu ręcznika papierowego. Dodaj przyprawy: sól, pieprz, słodką paprykę. Wlej odrobinę oliwy. Kapustę wyłóż na blaszce i wstaw do pieca. Piecz 10 min w 170°C. Prawie identyczne przyrządzimy jarmuż, ale trzeba go piec tylko 5-7 min.

   

Marchewki
Pokrojone w plasterki 4 marchewki przełóż do miski, dodaj 2 łyżeczki oleju, pół łyżeczki cynamonu i taką samą ilość ostrej papryki. Całość jeszcze posól. W temperaturze 180°C piecz około 15-20 min.

Buraki
Buraki (2-3 sztuki) obierz, pokrój na bardzo cienkie talarki (możesz użyć krajalnicy). Dodaj czosnek, dwie łyżki oleju, a na koniec ulubione zioła. W piekarniku nagrzanym do 180°C piecz chipsy około 20 min.

   

Bakłażan
Pokrój warzywo na talarki, posól, dodaj odrobinę pieprzu i wymieszaj z oliwą. Dodaj suszone oregano, starty czosnek oraz chili. W 200°C pokrojone talarki z każdej strony piecz około 7 min (na ruszcie znajdującym się na samej górze).

Cukinia
W przypadku młodej cukinii, wystarczy, że tylko ją umyjesz i pokroisz wraz ze skórką. Plasterki skrop oliwą i dopraw do smaku. Piecz pół godziny z każdej strony. Temp. 100°C.

Udostępnij:
   

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę