REKLAMA
ShareInfo.plPoradyKorozję na karoserii auta pokonałam tym. Zniknęła bez śladu

Korozję na karoserii auta pokonałam tym. Zniknęła bez śladu

korozja na masce samochodu
fot. screen Youtube / Mad4Motors

Ślady korozji na masce samochodu to dla właścicieli pojazdów niemiły widok. Tak jak drobne uszkodzenia można usunąć samodzielnie, tak większe powinien zobaczyć fachowiec. Doświadczona ręka upora się z każdym ubytkiem i przy pomocy profesjonalnych środków zasmakuje nieestetyczne ślady. Oddając auto do warsztatu, musisz liczyć się z kosztami za robociznę. Chcąc zaoszczędzić, możesz sam zakamuflować korozję, ale tylko jeśli jest ona niewielka. Oto sprawdzony sposób, dzięki któremu pojazd będzie jak nowy.

REKLAMA

Zdaniem mechaników warto robić przegląd podwozia i nadwozia swojego samochodu minimum jeden – dwa razy do roku. Wtedy istnieje duża szansa, że zaczątki korozji zdołamy wyeliminować bez żadnych problemów. Regeneracja będzie mniej pracochłonna i kosztowna. Drobne mankamenty można błyskawicznie usunąć samemu. Jakie narzędzia będą potrzebne i jak wykonać zabieg?

Jak usunąć korozję na karoserii auta?

Od razu po tym, jak dostrzeżesz symboliczne ogniska korozji, usuń je sam, a jeśli nie potrafisz, oddaj auto w ręce mechanika lub kogoś kto, ma talent to naprawienia tego typu usterek. Przyda ci się papier ścierny (gruby i drobny) oraz benzyna ekstrakcyjna. Wyszoruj obszar objęty korozją papierem ściernym grubym, a potem wyszlifuj go papierem ściernym o małej granulacji. Na koniec starannie odtłuść wszystko rozpuszczalnikiem.

Po wykonaniu tych czynności pokryj korozję nikłą warstewką podkładu. Dopiero gdy obeschnie, nanieś lakier bazowy o konkretnym odcieniu. Dla uzyskania jeszcze lepszego efektu możesz dodatkowo zaaplikować bezbarwny lakier na zakamuflowane miejsce. Domowy koszt naprawy drobnej korozji wyniesie tylko około 50-70 zł. Niezbędny jest zakup środków do kamuflażu, ale niewykluczone, że część z nich masz w domu. Mechanik w profesjonalnym warsztacie z pewnością wystawiłby wyższy rachunek na usługę.

REKLAMA

Pamiętaj, że powyższy patent sprawdzi się tylko przy małych korozjach, wielkości monety. Duże ubytki powinien zobaczyć profesjonalista. Jeśli zaczniesz działać na własną rękę, możesz nie podołać zadaniu, a uszkodzenia i tak będzie widać.

ZOBACZ TAKŻE
REKLAMA