Markowy produkt Biedronki już w obiegu. Ustawiają się kolejki!

Najpopularniejsza sieć supermarketów w Polsce wprowadziła pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade w ofercie artykułów marki własnej. Mowa o gorzkiej czekoladzie, zawierającej 95% kakao, stanowiącej jednocześnie premierowy artykuł ze znakiem systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu.

Wprowadzenie swojej linii produktów przez Biedronkę było dość długo wałkowanym tematem. Dywagacje na temat tego, co jako pierwsze pojawi się na sklepowych półkach trwały i trwały. Nadszedł ten czas, kiedy portugalskie konsorcjum Jeronimo Martins dopięło swego i uruchomiła linię ,,wytrawnych słodyczy”, które z pewnością spotkają się z niezwykle entuzjastycznym odzewem ze strony klientów.

Zawierająca aż 95% kakao gorzka czekolada to przekąska dla prawdziwych koneserów – zapewnia Kamila Sternicka, specjalistka ds. jakości i kontroli marki własnej firmy. Dodaje jednocześnie takie walory produktu, jak wysoka jakość, jego naturalność i znakomity smak. Ponadto wskazuje na fakt, że ziarna potrzebne do wyprodukowania wyrobu zbierane jest zgodnie ze standardami Fairtrade, czyli największego systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu. Na potwierdzenie, opakowanie okraszone jest znakiem Fairtrade Cocoa Program.

Certyfikacja Fairtrade jest również korzystna dla samych producentów. Dzięki temu uzyskują oni wyższe ceny skupu tych niezwykle cenionych i lubianych ziaren. Dochody z tego tytułu mogą przeznaczać na rozwinięcie swojej działalności, kupno jeszcze bardziej rozwiniętych maszyn technologicznych czy realizację innych projektów społecznych.

Organizacja postawiła również na aspekt ludzki. Dzięki wprowadzeniu certyfikacji, próbuje walczyć z występującą niemal na całym świecie pracą niewolniczą czy nielegalnym wykorzystywaniem dzieci do pracy. Jakby tego było mało, Fairtrade mocno skupia się na regulowaniu sposobów produkcji rolnej, chcąc w ten sposób zmienić rynek konsumencki i wprowadzać na niego tylko naturalne produkty i surowce.

Komentarze

Share!
Share!