Policjanci z Gdyni rozpoczęli poszukiwania mężczyzny, którzy namówił przez telefon kobietę do podania mu kodu BLIK, dzięki czemu wypłacić z jej konta blisko 2 tysiące złotych. Mundurowi opublikowali jego wizerunek i proszą o pomoc w identyfikacji.
Czynności w sprawie oszustwa, do którego doszło 22 sierpnia prowadzą policjanci z Komisariatu Policji w Gdyni – Śródmieściu. Sprawca postanowił wykorzystać metodę spoofingu telefonicznego i zadzwonił do wybranej przez siebie ofiary.
Sprytny oszust skontaktował się z pokrzywdzoną i przedstawił się jako pracownik jednego z banków. Wyjaśnił jej, że pod pretekstem ochrony środków na koncie musi mu podać kod BLIK, generowany w aplikacji bankowej.
Korzystając z niewiedzy pokrzywdzonej, mężczyzna wypłacił z bankomatu przy ulicy Waszyngtona 1900 złotych. Analiza zabezpieczonego monitoringu pozwoliła ustalić, że związek ze sprawą może mieć człowiek, którego wizerunek opublikowano na stronie internetowej policji.
Mężczyzna ma około 20 lat. Jak widzimy na zdjęciu, w dniu zdarzenia miał na sobie czarną czapkę z daszkiem znanej marki, koszulkę, czarne, krótkie spodenki, ciemne buty i saszetkę przewieszoną przez ramię.