Fot. Pixabay.com

Seria badań pozwoliła potwierdzić, że przyjęcie szczepionki firmy Moderna może doprowadzić do kolejnego skutku ubocznego. Specjaliści ostrzegają, aby osoby przyjmujące ten preparat miały na uwadze możliwość jego wystąpienia.

Szczepionki firmy Moderna są jedną z tych, które są wykorzystywane do procesu szczepienia Polaków. Zanim poddamy się szczepieniu, warto jednak dowiedzieć się, jakie skutki uboczne mogą wystąpić po przyjęciu dawki.

Jak informuje portal Planeta.pl, nowy skutek uboczny może pojawić się po kilku, a nawet kilkunastu dniach od przyjęcia szczepionki. Eksperci są zdania, że nie wolno go bagatelizować.

Niektórzy pacjenci po przyjęciu szczepionki zaczęli się uskarżać na odbarwienia na skórze. Przyjmują one postać wysypki o drobnej, nieregularnej wielkości. Najczęściej pojawia się w miejscu, w którym przyjęto zastrzyk.

Obserwacje pozwoliły określić, że objaw ten najczęściej pojawia się u kobiet powyżej 60. roku życia. Eksperci zalecają, aby w przypadku pojawienia się takiego objawu nie rezygnować z przyjęcia drugiej szczepionki.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę