Rewolucja w polskim handlu! Zamiast sprzedawców będą roboty?

W ostatnich latach mamy do czynienia z prawdziwym skokiem technologicznym, który objął również rynek sprzedażowy. W tym czasie rozwinął się e-handel, nastąpiła też strukturalna zmiana konsumpcji, zmieniły się wreszcie oczekiwania samych klientów. Wciąż trwa konsolidacja rynku, ale też rozwój stacjonarnych form funkcjonowania. Pojawiają się tez nowe trendy, które wymuszają kolejne zmiany. Choć nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę, mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją.

Współczesna sprzedaż bardzo różni się od tej sprzed lat. Przed rokiem 2000 Polacy mieli ograniczony dostęp do dyskontów, drogerii, niektórym nawet nieznane były centra handlowe czy markety budowlane. Obecnie, w wyniku rozwoju wielkopowierzchniowych formatów oraz napływowi nowych marek handlowych, niemal każdy Polak, nie tylko ten mieszkający w większych miastach, odwiedza centra handlowe i hipermarkety.

Czytaj także:  Jak często myć lodówkę i w jaki sposób?

Różne formaty handlowo-usługowe, takie jak sklepy z elektroniką, markety budowlane, stacje benzynowe, sieci kin, restauracje szybkiej obsługi i wiele innych zaczęły rozrastać się na niespotykaną wcześniej skalę. Same zakupy przestały się także ograniczać do mechanicznego wkładania produktów do koszyków – stały się pretekstem do wyjścia z domu i miłego spędzania wolnego czasu z rodziną. Przed ludźmi nagle pojawiło się wiele możliwości wydawania pieniędzy. Trend ten dodatkowo wspierały rosnące dochody.

Czytaj także:  Nie masz się w co ubrać? Te 10 rzeczy, musisz mieć w szafie!

W przypadku branży produktów szybkozbywalnych można było zaobserwować spadek znaczenia tzw. handlu tradycyjnego. Polacy rezygnowali z zakupów w małych sklepikach i przenosili się do większych i nowocześniejszych – hipermarketów, supermarketów i dyskontów. Rozwinął się także sektor centrów handlowych, oferujących nie tylko możliwość zrobienia zakupów, ale też skorzystania z wielu usług. Równolegle do rozwoju sieci stacjonarnych sklepów zaczął rozwijać się Internet i e-handel. Obecnie każda licząca się firma rozwija się w tym kierunku i stara się zwiększać sprzedaż online. Pojawiły się też pierwsze firmy działające wyłącznie on-line. Na horyzoncie pojawiają się jednak kolejne zmiany związane z automatyzacją i wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Czytaj także:  Nie masz się w co ubrać? Te 10 rzeczy, musisz mieć w szafie!

Komentarze

Nie przegap najciekawszych wiadomości! Obserwuj nas w Google News.