REKLAMA

Tomasz Sakiewicz
Fot. Tomasz Sakiewicz Twitter

Szef Telewizji Republika Tomasz Sakiewicz za pośrednictwem Twittera ogłosił, że podjął decyzję, aby we wszystkich kierowanych przez niego spółkach nie kupowano rzeczy z IKEI. W ten sposób zareagował na wycofanie się firmy ze współpracy ze stacją w zakresie emisji reklam.

REKLAMA

– Podjąłem decyzję, że we wszystkich kierowanych przeze mnie spółkach nie będziemy kupować niczego, co pochodzi z IKEI. Powodem takiej decyzji jest angażowanie się tej firmy w działania podważające zasady demokracji, w tym wolność słowa i wolność wyznania – czytamy we wpisie.

IKEA była jedną z pierwszych firm, które otwarcie zakomunikowały o zakończeniu współpracy reklamowej z Telewizją Republika. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu rzeczy były treści prezentowane na antenie stacji.

REKLAMA

– Sprawdziliśmy z domem mediowym, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. TV Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat. Pakiet kupuje się w całości, nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od 4 stycznia 2024 r. nie będzie już naszych reklam w TV Republika – wskazała w minioną środę dyrektorka komunikacji IKEA Retail Katarzyna Broniarek-Niemczycka w odpowiedzi na pytanie redakcji gazeta.pl

Wstrzymanie reklam na antenie Telewizji Republika zapowiedziała także Grupa OLX, Provident Polska, firma Tarczyński, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Media Expert, Żabka czy mBank.

REKLAMA

REKLAMA