Świat się zatrzymał. Co było przyczyną awarii Facebooka i Instagrama?

Wczoraj popołudniu użytkownicy Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa z całego świata musieli mierzyć się z problemami technicznymi. Po kilku godzinach, w nocy czasu polskiego ogólnoświatowa awaria została naprawiona.

Wczorajsze kłopoty z funkcjonalnością najpopularniejszych serwisów społecznościowych świata stały się jedną z najpoważniejszych awarii w historii ich działania. Od około godziny 16:00 użytkownicy napotykali coraz więcej problemów z ładowaniem zdjęć i filmów, a także innymi typowymi funkcjami, co skutecznie uniemożliwiało im korzystanie z aplikacji.

Kłopoty zaczęły się rozprzestrzeniać w dość szybkim tempie i sięgać innych portali, należących do koncernu Facebook. Po jakimś czasie problemy zaczęły dotykać Instagrama, Messengera i WhatsAppa. Bardzo szybko właściciele firmy opublikowali komunikat, w którym poinformowali, że są świadomi pojawienia się awarii i dążą do jak najszybszej ich naprawy. Okazało się, że za wszelkimi problemami stały operacje konserwacyjne, przeprowadzane na serwerach.

Wszelkie awarie trwały przez kilka godzin – chwilę przed godziną 2:00 czasu polskiego przedstawiciele Facebooka przekazali, że aplikacje wróciły już do swojego normalnego trybu działania. Właściciele przeprosili ponadto za wszelkie niedogodności, jakie ich spotkały w tym czasie. Raporty z problemami technicznymi zgłaszane były na całym świecie, a najwięcej ich wpłynęło ze Stanów Zjednoczonych, Japonii, Europy i Ameryki Południowej.

Komentarze