Szykuj organizm na atak koronawirusa!

Wirus COVID-19 nie oszczędza ani starszych, ani młodszych, a tym bardziej chorych. Statystyki są jasne – jeżeli zachorujesz, to masz szansę 50 na 50% – albo wyzdrowiejesz albo umrzesz. Nie wiadomo, jak długo jeszcze potrwa pandemia koronawirusa. Dlatego warto przygotować się na atak wirusa. Jak to zrobić?

Podobnie jak przed ważną operacją, maratonem czy innym wysiłkiem ludzie odpowiednio się przygotowują. W różny sposób wzmacniają organizm: uzupełniają witaminy i mikroelementy, nawadniają organizm, wzmocnią mięśnie. Skoro to rzeczywiście przynosi efekt, to tym bardziej warto przygotować się na walkę z chorobą wywołaną koronawirusem, skoro ryzyko jest tak duże a powikłania ryzykowne. Jak powinny wyglądać przygotowania?

Czytaj także:  Mniejsza ilość zakażeń po weekendzie. Nowe dane MZ

Redakcja Radia ZET radzi osobom chorym na choroby przewlekłe aby częściej monitorowały parametry związane z chorobą. Stres na przykład może podnosić wyniki ciśnienia i cukru, dlatego warto być w stałym kontakcie telefonicznym ze swoim lekarzem a także mieć zapas leków w domu.

Warto pamiętać o prawidłowym nawodnieniu organizmu i uzupełnianiu witamin – szczególnie witaminy D. Częściej sięgaj po surowe warzywa i owoce. Należy ograniczyć spożywanie kawy, herbaty i alkoholu i papierosów. Palacze mają dużo wyższe ryzyko ciężkiego przebiegu COVID-19, bo koronawirus atakuje płuca.

Czytaj także:  Nadal duża liczba zakażeń! Nowe dane Ministerstwa Zdrowia

Jedź naturalne probiotyki, takie jak kefiry, jogurty, zsiadłe mleko, kiszonki. Zadbaj o sprawność fizyczną. Codziennie wykonuj przynajmniej 30 minut ćwiczeń w domowym zaciszu. Pamiętaj również, że to nie jest dobry czas żeby się odchudzać. Za to dobrze się wysypiaj i naucz się panować nad stresem.