panierowanie mięsa
fot. screen Youtube / The Stay At Home Chef

Dla większości osób panierka to po prostu mąka, bułka tarta i jajka. Używamy jej do ryb, kotletów schabowych, a nawet warzyw. Tak samo smaczną, a z pewnością mniej kaloryczną panierkę uzyskamy, gdy zamiast bułki tartej wykorzystamy inne składniki. Przekonajcie się o tym sami.

Co zamiast bułki tartej w panierce? Kilka propozycji

Płatki kukurydziane
Płatki nadają się do panierowania kąsków drobiowych albo polędwiczek z kurczaka. Są bezglutenowe, więc bez problemu mogą sięgać po nie nawet osoby, które cierpią na celiakię albo problemy żołądkowe po spożyciu żywności pszennej. Aby zrobić panierkę, wystarczy płatki kukurydziane umieścić w woreczku, a następnie rozbić je tłuczkiem. Nie trzeba kruszyć ich bardzo drobno – większe elementy nie odlecą od mięsa, gdy najpierw zatopimy je w rozbełtanym jajku. Panierowanie zazwyczaj składa się z 3 etapów: kawałki mięsa obtaczamy kolejno w mące, jajku i w czymś, co „chrupie”. A czym wobec tego zastąpić mąkę pszenną? Znakomicie spisze się mąka migdałowa lub kukurydziana.

Schabowy z płatkami owsianymi
Zmielone płatki owsiane także mogą zastąpić tradycyjną panierkę z bułki tartej. Dzięki nim smak przyrządzanego dania się nie zmieni, a dodatkowo będzie ono lżejsze. Zanim obtoczysz porcje mięsa w płatkach owsianych, możesz dodać do nich odrobinę soli, aby wzmocnić smak potrawy. Do schabowego oraz sznycli sprawdzą się też otręby. Panierowanie przebiega tak samo, jak w przypadku płatków kukurydzianych.

Zmielone orzechy
Orzechy, zwłaszcza płatki migdałowe i zmielone migdały idealnie sprawdzą się do delikatnych ryb. Jeżeli masz ochotę na egzotyczną odmianę na talerzu, możesz pokusić się też o opanierowanie ryby w zmielonych pistacjach albo nasionach sezamu.

Warzywa w ciecierzycy
Panierka z cieciorki będzie pasować do warzyw takich jak kalafior, brokuł czy cukinia. Poza tym sprawdzi się także do grzybów np. boczniaków, pieczarek. Ciecierzyca w formie panierki polecana jest szczególnie osobom, które unikają glutenu i ograniczają węglowodany w swojej diecie. Jednak mogą po nią sięgać także wszyscy ci, którzy lubią eksperymentować w kuchni. Zmieloną ciecierzycę można wzbogacić o rozmaite przyprawy, np. chili i curry lub pieprz cytrynowy i zioła.

Podziel się:

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę