Czy jabłko ma dużo kalorii? Czy wpływa na proces odchudzania?

Jabłka mają pozytywny wpływ na efekty odchudzania. Badania wykazują, że jedząc jabłko 15-20 minut przed głównym posiłkiem, zjesz o 15 % kalorii mniej. Dlaczego? Średniej wielkości jabłko zawiera sporo – bo od 4 do 5 g – błonnika. To stanowi 1/5 dziennego zapotrzebowania. A co się dzieje przez wprowadzenie błonnika do diety? Jesteś bardziej nasycony i nie odczuwasz tak bardzo głodu. Dlatego warto jeść jabłka, gdy chcesz schudnąć!

   

Jedno jabłko ma (ok 180g) ma 94 kalorie. Jabłka mają wiele składników odżywczych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Pozytywnie wpływają na odchudzanie, a nawet sprawdzają się w roli naturalnego kosmetyku.

Najwięcej składników odżywczych znajduje się pod skórką. To bogate źródło polifenoli, które zmniejszają ryzyko nowotworów. Dzięki zawartości żelaza i potasu odkwaszają organizm, a także obniżają ciśnienie krwi. Pektyny zaś chronią naszą trzustkę.

   

Jak informuje Women’s Health jabłko świetnie sprawdza się w roli kosmetyku. Można je wykorzystać do przyrządzenia toniku na twarz. Kwasy zawarte w owocu odtłuszczają, nie wysuszając przy tym. Kwas octowy działa ściągająco i antyseptycznie, zaś kwas jabłkowy chroni skórę przed szkodliwym wpływem środowiska. Pomaga dodatkowo usuwać martwe komórki i brud z powierzchni naskórka.

     

Nie przegap najciekawszych artykułów!

OBSERWUJ ShareInfo.pl na Google News