Wiele dietetyków, ma różne zdanie na ten temat. Jaka jest prawda? Powinno się jeść 3 posiłki czy 5, jeżeli chcemy osiągnąć efekt utraty kilogramów? Sprawdź!

Jak informuje redakcja Women’s Health, badania wykazały, że osoby, które jedzą 5, ale małych posiłków, w sumie jedzą o 27% mniej. Chodzi o to aby jeść mniej ale częściej. Ta zasada sprawdza się w procesie chudnięcia. Dlaczego? Małe i regularne posiłki wyrównują poziom insuliny i ograniczają uwalnianie greliny – hormonu głodu. Ponadto spożywanie posiłków 5 razy dziennie, sprzyja budowie mięśni. Tak wykazały badania „British Journal of Nutrition”.

Zostały przeprowadzone, również badania, gdzie spożywano 3 posiłki. Jaki był efekt? Obniżeniu uległ metabolizm, co spowodowało przybieranie na wadze. Ten sposób, nie jest więc polecany! Według innych badań, osoby, które zjadały 3 wysokobiałkowe posiłki, miały wieczorem mniejszą chętkę na małe co nieco niż Ci, którzy do stołu siadali 6 razy. I tu może pojawić się problem…

Trudno więc, jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie czy lepiej jeść co 3 czy co 5 godzin. Najważniejsze jest to, ile kalorii zjada się w ciągu całego dnia.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę

Autor tekstu: ShareInfo.pl

Wydawca strony ShareInfo.pl | Kategoria ogólna