Wiele osób myśli, że na co dzień zdrowo się odżywia, stosując znane każdemu zasady żywieniowe, które znane były już przez nasze babcie. Niestety te najbardziej powszechne okazują się mitami. Jeśli prowadzisz zdrowy tryb życia, sprawdź, dlaczego nie warto się nimi sugerować.

Wierząc w te mity popełniasz błąd!

Ziemniaki są niezdrowe i tuczące
Niektórzy ograniczają ziemniaki w diecie, ponieważ sądzą, że to tuczące i niezbyt wartościowe warzywa. Prawdą jest, że jedzenie zbyt dużej ilości jakiegokolwiek pokarmu, także ziemniaków, może przyczynić się do tycia. Mimo to, ziemniaki w rozsądnych ilościach powinny być komponentem zdrowej diety, ponieważ są bardzo pożywne. Oprócz skrobi, która zapewnia energię, są źródłem błonnika, potasu i witaminy C. Sycą na długi czas, ale lepiej ich nie smażyć (chłoną duże ilości tłuszczu) i za mocno ich nie rozgotowywać (będą miały wysoki indeks glikemiczny).

Najważniejszy posiłek dnia to śniadanie
To prawda, choć badania dowiodły, że może to nie dotyczyć większości ludzi dorosłych. Eksperci sugerują, że pomijanie śniadania spowoduje obniżenie spożycia kalorii. Ponadto post przerywany, w czasie którego pomija się śniadanie albo spożywa je o późniejszej porze, koreluje z licznymi korzyściami, m.in. z lepszą kontrolą stężenia glukozy we krwi oraz zmniejszeniem stanów zapalnych. Aczkolwiek niektóre dane uwypuklają, że spożywanie śniadania i jedzenie większej liczby kalorii w pierwszej połowie dnia w połączeniu z obniżoną częstotliwością posiłków, lepiej wpływa na zdrowie – redukuje masę ciała i redukuje stany zapalne.

Najważniejszy jest deficyt kaloryczny
Owszem, deficyt kaloryczny jest ważny w czasie odchudzania, gdyż wtedy organizm może spalać więcej energii z pożywienia, lecz nie jest najważniejszy. Przykładowo: zaburzenia hormonalne, geny, niektóre choroby (np. niedoczynność tarczycy), przyjmowanie niektórych leków, to także istotne czynniki, które mogą zakłócić proces odchudzania, nawet podczas stosowania ścisłej diety. W takiej sytuacji wiele osób może wybierać niskokaloryczne, ubogie w substancje odżywcze produkty spożywcze.

Najlepszą metodą na schudnięcie jest stosowanie niskokalorycznej diety
Choć mniejsza ilość energii (kalorii) w diecie faktycznie może przyspieszyć redukcję wagi, to zbyt mocne jej ograniczenie, często prowadzi do spadku metabolizmu i wieloletnich skutków zdrowotnych, zmian w zakresie hormonów sytości, a także ciągłego odczucia głodu.

Produkty dietetyczne i o obniżonej zawartości tłuszczu to zdrowsza alternatywa
W testach dowiedziono, że wiele dietetycznych i niskotłuszczowych pokarmów ma znacznie więcej soli i cukru niż ich tradycyjne odpowiedniki. Lepiej je wykluczyć i sięgać po zwykłe produkty (np. typowy ser, tłusty jogurt, mleko 2-3% tłuszczu), ale jeść je w mniejszych ilościach.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę

Autor tekstu: ShareInfo.pl

Wydawca strony ShareInfo.pl | Kategoria ogólna