Pyszna i zdrowa wersja pasztetu. Trudno się na niego nie skusić

Pixabay.com

Pasztet jest świetnym pomysłem na pyszną przekąskę, jednak za mięsną wersją tej potrawy nie wszyscy przepadają. Poniższy przepis na sojowę wersję przypadnie do gustu wszystkim!

   

Składniki:

soja sucha – 500 g
jajka – 3 duże
marchew – 1 spora
pietruszka – 1 średnia
oliwa niefiltrowana – 2 łyżki
koncentrat pomidorowy – 1 łyżka
sól – 1 łyżeczka
pieprz – 1 łyżeczka
majeranek – 1 łyżeczka
gałka muszkatołowa – ½ łyżeczki
kmin rzymski – ½ łyżeczki
imbir starty – ½ łyżeczki

   

Sposób przygotowania:

Soję wsypujemy do garnka i zalewamy zimną wodą. Czekamy dobę, aż się zamoczy. Na drugi dzień odcedzamy soję, zalewamy ją świeżą wodą i doprowadzamy do wrzenia. Przykrywamy garnek, zmniejszamy ogień i gotujemy 3 godziny. W połowie czasu solimy. Potem obieramy i ścieramy na tarce marchewkę i pietruszkę. Po ugotowaniu soi dodajemy warzywa i gotujemy jeszcze przez kilka minut, dodając przyprawy.

   

Po ostudzeniu masy dodajemy połamaną czerstwą kajzerkę i zdonu czekamy dobę. Potem dodajemy oliwę i koncentrat pomidorowy. Całą masę przepuszamy przez maszynkę. Do masy dodajemy żółtka, a białka ubijamy na pianę i również dodajemy. Całość miksujemy. Potem pieczemy w 180 stopniach przez 45 minut.

Udostępnij:
   

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę