„Wiadomości” oskarżyły Grodzkiego, że w 1994 roku wziął 400 zł łapówki. Hot dog kosztował wtedy 15 tysięcy!

TVP ujawniła 2 stycznia kolejny fakt, mający dowodzić, że marszałek Senatu prof. Tomasz Grodzki jako lekarz brał od pacjentów łapówki. Politykowi PO, który kierował wówczas szpitalem Szczecin-Zdunowo, zarzucono w materiale w „Wiadomościach”, że w 1994 roku przyjął 400 zł. Tyle tylko, że wówczas jedno jajko kosztowało prawie… 3 tysiące złotych.

„Osobiście wręczyłem 400 zł panu Grodzkiemu. Wszedłem, doktor siedział przy biurku, wręczyłem mu 400 złotych, on włożył to do szuflady. To było wszystko”, oświadczył cytowany przez „Wiadomości” anonimowy „pan Romuald”.

Wytaczając kolejne oskarżenia przeciwko opozycyjnemu marszałkowi Senatu, „Wiadomości” zapomniały, że w 1994 roku obowiązywały „stare” złotówki. Dopiero rok później przeprowadzono ich denominację w stosunku 1:10000. Oznacza to, że owe 400 złotych to były 4 grosze.

Czytaj także:  Zostawił psa w lesie! Bernardyn wciąż czeka na właściciela

Użytkownicy internetu od razu wykazali kłamstwa „Wiadomości”.

„TVPiS i p. Romuald, który pamiętał, że 26 lat temu w 1994 dał 400 zł »ówczesnemu« lekarzowi. Nie wiadomo, jaki to lekarz przyjął taką komiczną kwotę, bo w 1994 wszyscy byliśmy milionerami. Wóda kosztowała 71 tys. zł, jajko prawie 3 tys. zł, a hot-dog 15 tys. zł Kompromitujcie się dalej”, podsumował materiał „Wiadomości” dyrektor Centrum Informacyjnego Senatu Grzegorz Furgo.

„Podobno zapis z przekazywania prof. Grodzkiemu w 1994 roku łapówki jest nagrany przez Pana Romualda za pomocą smartphona. Jabłko kupił na #BlackFriday za €300 w 1993 roku. Tylko zapomniał hasła do chmury, bo w 1999 zmienił hasło do iClouda”, napisał z kolei z ironią Karol Misiuda.

W reakcji na te i inne posty „Wiadomości” skasowały swój tweet z informacją o łapówce. W następnym przeniosły „pana Romualda” do 1999 roku.

Komentarze

Nie przegap najciekawszych wiadomości! Obserwuj nas w Google News.