„Nie zapłacisz nim w sklepach stacjonarnych i w internecie, nie wykonasz przelewu na nr telefonu oraz nie wypłacisz za jego pośrednictwem gotówki z bankomatu” – poinformował mBank. Usługa BLIK przestała działać w tym banku, a także w kliku innych.
W środę doszło w Polsce do wielkiej awarii systemu BLIK. Według serwisu Downdetector – awarie odnotowują kolejne banki, m.in. mBank, Millenium oraz Bank Pekao. Klienci banku Millenium mają ponadto problem z zalogowaniem się do aplikacji mobilnej.
Jako pierwszy poinformował o awarii mBank, który wydał ostrzeżenie w mediach społecznościowych.
„W tej chwili nie skorzystasz z BLIKA. Nie zapłacisz nim w sklepach stacjonarnych i w internecie, nie wykonasz przelewu na nr telefonu oraz nie wypłacisz za jego pośrednictwem gotówki z bankomatu. Problemy występują po stronie operatora usługi” – poinformowała instytucja na Facebooku.
„Skorzystaj z innej metody płatności: tradycyjnego przelewu, mTransferu lub karty płatniczej. Przepraszamy za utrudnienia” – dodano.
Na razie nie wiadomo, co jest przyczyną awarii BLIKa.
BLIK to system płatności mobilnych uruchomiony w 2015 roku przez spółkę PSP, Polski Standard Płatności. System jest efektem współpracy sześciu polskich banków. Według Narodowego Banku Polskiego już w 2019 roku w Internecie częściej płacono BLIKiem, niż standardowymi kartami płatniczymi.