wege burgery
fot. shareinfo.pl

Poznaj bardzo prosty przepis na domowe wege burgery. Przygotowanie potrawy wymaga trochę czasu, ale ich smak zaskoczy ciebie oraz bliskich. Można je wykorzystać na obiad z dodatkiem surówki i frytek lub zrobić z nich pyszne hamburgery. Kotlety są doskonałą opcją dla wegetarian lub osób, które unikają mięsa. Przygotowane danie można bez problemu zamrozić.

Domowe wege burgery – przepis

Składniki na kotlety:
– 200g kaszy jaglanej
– 4 małe buraki
– cebula
– 2 ząbki czosnku
– 50g mąki pszennej
– ½ szklanki pestek dyni
– ¼ szklanki słonecznika
– ¼ szklanki sezamu
– 3 łyżki sosu sojowego
– łyżeczka papryki słodkiej wędzonej
– łyżeczka papryki ostrej
– pół łyżeczki chili lub pieprzu cayenne

Przygotowanie:
Gotujemy kaszę jaglaną do pełnego odparowania wody według zaleceń producenta. Podczas gotowania kaszy trzemy buraki na tarce o dużych oczkach, a następnie siekamy drobno cebulę oraz czosnek. Dodajemy mąkę i pestki dyni. Na suchej patelni prażymy lekko słonecznik oraz sezam i wrzucamy do reszty składników. Później całość doprawiamy sosem sojowym i przyprawami. Po ugotowaniu kaszy czekamy do wystygnięcia i dodajemy do reszty.

Jak już wymieszamy składniki zabieramy się za lepienie płaskich kotletów – około 1cm grubości, wielkości standardowego rozmiaru bułki. Pieczemy przez około 20 min w rozgrzanym piekarniku do 200 stopni, po czym przewracamy kotlet na drugą stronę i trzymamy kolejne 20 minut do pełnego upieczenia.

Polecamy skorzystać z przepisu na gotowego hamburgera, do którego potrzebujesz kilka składników więcej, a połączenie ich z kotletem buraczanym stworzy doskonały obiad.

Składniki na hamburgera:
-bułka wieloziarnista
-pomidor
-cebula
-ser
-cukinia
-jogurt naturalny
-czosnek
-ketchup
-przygotowane wcześniej kotlety z buraka

Przygotowanie:
Bułkę kroimy na pół i podpiekamy ją lekko w piekarniku, następnie przygotowujemy sos z jogurtu naturalnego i czosnku. Opcjonalnie można dodać szczyptę pieprzu, aby jeszcze bardziej podkreślić smak sosu. Smarujemy obie połówki bułki sosem czosnkowym i ketchupem. Na rozgrzanej patelni układamy kilka plastrów cukinii i smażymy do zarumienia. Na bułce układamy kolejno kilka piór skrojonej cebuli, plasterek pomidora, później podgrzanego kotleta z buraka. W ostatniej części dodajemy ser oraz plastry cukinii, a na koniec składamy w całość przykrywając bułką. Smacznego!

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę