Pixabay.com

Jednym z elementów wielu dietetycznych dań i diet jest gotowany łosoś. Jest to ryba bogata w wiele zdrowych składników i mikroelementów, dlatego tak często jest wybierana przez Polaków. Poniższy przepis pozwala na przyrządzenie jej w wersji gotowanej.

Składniki:

2 kawałki dowolnej ryby, tym razem jest to łosoś
kilka różyczek brokułu
kilka różyczek kalafiora
2-3 marchwie
około 600 g ziemniaków
koperek
sok z ½ cytryny
przyprawy do ryby lub tylko sól i czarny pieprz

Sposób przygotowania:

Łososia dokładnie i starannie płuczemy pod kranem, a następnie wycieramy ręcznikiem papierowym. Posypujemy solą, pieprzem i najlepiej przyprawą do ryby. Do miski lub garnka wlewamy odpowiednią ilość wody i ją zagotowujemy. Ważne, aby było jej tyle, aby łosoś idealnie się w niej zamoczył.

W koszyku do parowania lub w drugim garnku układamy rybę, a następnie pokrojoną w grube plasterki marchew, brokuły i różyczki kalafiora. Wszystko parujemy przez 20-25 minut. Gotowa ryba świetnie smakuje zarówno oddzielnie, jak również dodatek do sałatek, sosów czy kanapek.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę