tłuszcz
fot. Pixabay

Chociaż tłuszcz jest niezbędnym składnikiem pokarmowym, bez którego człowiek nie mógłby normalnie funkcjonować, to jego nadmiar w diecie nie jest wskazany. Niestety wiele osób spożywa go ponad normę. Znajduje się m.in. w sosach, smażonych warzywach, panierce, mięsie, czy zupach. WHO zaleca, aby nie więcej niż 30% dobowego zapotrzebowania na energię pochodziło z tłuszczów, warto zatem kontrolować jego spożycie.

Proste sposoby na pozbycie się nadmiaru tłuszczu z potraw

Z zupy
Jeśli na powierzchni zupy pływają oczka tłuszczu, najprościej jest zebrać je łyżką. Drugi trik polega na wykorzystaniu plastikowej butelki z dozownikiem – trzeba ją ścisnąć i przybliżyć do powierzchni zupy. W ten sposób tłuszcz zostanie zassany do góry. Potem wystarczy tylko podnieść butelkę do pionu i wylać tłuszcz. Kolejnym sposobem jest dodanie surowego białka do gotującej się zupy – pod wpływem temperatury wchłonie ono nadmiar tłuszczu. Wystarczy je potem tylko oddzielić i wyrzucić.

Z sosu
Aby usunąć nadmiar oleju z domowego sosu, włóż go na godzinę do lodówki. Pod wpływem niskiej temperatury powłoka oleju zbierze się na górze sosu, a Ty zbierzesz ją łyżką.
Inny sposób: włóż kilka kostek lodu do gorącego dania i poczekaj chwilę. Gdy tłuszcz zgromadzi się dookoła lodu, będziesz w stanie z łatwością usunąć go łyżką.

Z gotowanych warzyw
Dodaj do jarzyn odrobinę prażonej mąki, wymieszaj i gotuj je przez ok. 5 minut. Mąka powinna wchłonąć nadmiar oleju i polepszyć smak dania.

Z dań smażonych
Smażąc produkty na patelni, ułóż je w jednym miejscu i postaraj się nie przemieszczać ich na boki. To ochroni je przed wchłanianiem nadmiaru tłuszczu. Gdy zdejmujesz smażone danie, użyj łyżki cedzakowej, a produkty, takie jak placki, kotlety czy naleśniki układaj na ręczniku kuchennym, wtedy nadmiar oleju zostanie wchłonięty przez materiał.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę

Autor tekstu: ShareInfo.pl

Wydawca strony ShareInfo.pl | Kategoria ogólna