fot. Pixabay

A jednak. W najnowocześniejszym bloku elektrowni w Polsce doszło do awarii. W ostatnich dniach przekazaliśmy informację, do której dotarli dziennikarze portalu „Onet”. Twierdzili, że w Elektrowni Jaworzno może wkrótce dojść do poważnych problemów, związanych z jakością wykorzystywanego tam węgla. W surowcu znajdowano żwir, metalowe elementy, a nawet części gumowych opon!

W ubiegłym tygodniu „Onet” – powołując się na informacje od wykonawcy bloku Elektrowni Jaworzno, firmy Rafako – opublikował artykuł o możliwości dużej awarii w jaworznickiej elektrowni węglowej. Tamtejszy pracownik nazwał sytuację „kryminałem”. Chodziło o jakość węgla, którym opala się w kotłach najnowocześniejszego bloku energetycznego w Polsce. W węglu, transportowanym taśmami do miejsca docelowego, miał się znajdować ogrom zanieczyszczeń. Praca taśmy miała być przerywana nawet kilkudziesięciokrotnie w ciągu dnia!

Więcej: „Totalny syf, kryminał”. Odkrycie w polskiej elektrowni może skończyć się katastrofą

Nie działa najnowocześniejszy blok elektrowni węglowej w Polsce. Nie będzie produkował prądu przez najbliższy tydzień

W tym tygodniu okazało się, że blok… przestał działać. Jak podał „Onet” – doszło do awarii, skutkującej przerwą w dostawie prądu. Powodem ma być uszkodzenie odżużlacza.

„Ze względu na konieczność uprzedniego wychłodzenia kotła, aby ekipy mogły przeprowadzić konieczne prace wewnątrz, kluczowe prace prowadzone są etapowo. Ze względu na okres letni i temperaturę otoczenia, proces ten trwa odpowiednio dłużej” – wyjaśnił Tauron w poniedziałkowym oświadczeniu, będącym odpowiedzią na publikację „Onetu”.

„Proces ten nie powoduje konieczności długiego postoju bloku. Ponowna synchronizacja jednostki z siecią elektroenergetyczną jest zaplanowana jeszcze na ten tydzień” – poinformował rzecznik spółki Łukasz Zimnoch. Oznacza to, iż najnowocześniejszy blok w Polsce – w sytuacji kryzysu energetycznego – jeszcze przez tydzień będzie nieaktywny, nie produkując prądu.

Najnowszy, opisywany w artykule blok Elektrowni Jaworzno III, został uruchomiony w 2020 roku. Jego budowa pochłonęła 6 mld złotych.

Podziel się:

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę