fot. Kephir | Domena Publiczna

Zdecentralizowany kolektyw hakerski „Anonymous” już od jakiegoś czasu ostrzega wielkie zachodnie korporacje. Hakerzy ostrzegali w ostatnich dniach m.in. szwajcarską firmę Nestle. Chodzi oczywiści o to, że ta – jak i inne firmy, np. Auchan i Leroy Merlin – zadeklarowały, że nie wycofają się z rosyjskiego rynku. Dziś spece od cyber-wojny z „Anonymous” przeszli od słów do czynów. Doszło do ataku hakerskiego.

Mimo rosyjskiej inwazji oraz wielokrotnego przedstawiania dowodów, iż Rosjanie dokonują na Ukrainie ludobójstwa, niektóre firmy nie zamierzają wycofywać się z rosyjskiego rynku. Część dużych marek już to zrobiła lub jest w trakcie – np. McDonald’s, IKEA czy polskie LPP (właściciel sklepów Reserved). Inne – jak Nestle, Decathlon, Auchan, Leroy Merlin czy Renault odmówiły rezygnacji z „rosyjskiego, chłonnego rynku”. Dziś francuski Renault wznowił produkcję samochodów pod Moskwą.

Hakerzy wzięli sobie natomiast na celownik szwajcarską firmę Nestle, która także bez przerwy prężnie działa w Rosji. I to pomimo krytyki ze strony konsumentów.

„Anonymous” wielokrotnie wzywali zagraniczne firmy do zaprzestania współpracy oraz do wycofania się z „Państwa Putina”. W przeciwnym wypadku mogą spodziewać się cyberataku. Kolektyw opublikował wcześniej listę francuskich przedsiębiorstw, działających w Rosji, i wezwał do natychmiastowego zaprzestania działalności na tym rynku.

Ostrzeżenia nie wystarczyły

Kolejny komunikat „Anonymous” był już tylko wstępem do cyberataku na Nestle. Hakerzy po raz kolejny opublikowali wezwanie do wszystkich firm, które do tej pory nie wycofały się z Rosji. Profil Anonymous TV na Twitterze obserwuje 348 tys. osób.

„Wzywamy wszystkie firmy, które nadal działają w Rosji i płacą podatki do budżetu przestępczego reżimu Kremla: wycofajcie się z Rosji! Dajemy wam 48 godzin, żeby to przemyśleć i wyjść z rynku rosyjskiego, inaczej staniecie się naszym celem”.

Jak podaje „Polsat News” – we wtorek po południu na twitterowym profilu grupy Anonymous opublikowano link do paczki zawierającej 10 GB danych firmy Nestle. Poinformowano, że pakiet zawiera dane około 100 tys. klientów biznesowych koncernu.

Obserwuj nas w Google News i bądź na bieżąco!

→ Wejdź i naciśnij gwiazdkę