Dieta przeciwtrądzikowa: co jeść, a czego lepiej unikać?

Dieta przeciwtrądzikowa

Dieta przeciwtrądzikowa jest jednym z tych elementów, które w dużym stopniu pomagają w leczeniu trądziku, ponieważ może łagodzić jego objawy, jak również chronić przed powstawaniem tego schorzenia. Jedząc odpowiednio dobrane produkty żywnościowe, a zarazem eliminując lub ograniczając inne pokarmy, można obniżyć ryzyko pojawienia się na twarzy niepożądanych wyprysków.

   

Trądzik pospolity może uwidocznić się u człowieka bez względu na jego wiek, niekiedy może wystąpić po dwudziestym, czasami po trzydziestym roku życia, a nawet i później. Warto się przed tym uchronić, właściwie komponując swoją codzienną dietę oraz dbając o cerę, a więc nasz największy narząd. Komórki obecne w skórze również pobierają z żywności substancje pokarmowe, w końcu skóra posiada aż 2 metry powierzchni i precyzyjnie odbija się na niej to, co zachodzi w wewnątrz.

Dieta przeciwtrądzikowa: pokarmy, których lepiej nie jeść:
– słodycze i biały cukier;
– nadmiar alkoholu;
– produkty wysokoprzetworzone (np. zupy instant);
– nadmiar kofeiny i teiny (kawy i herbaty);
– zbyt wysoka ilość białka oraz tłuszczu zwierzęcego;
– ostre przyprawy (np. ocet, chili, pieprz);
– produkty nabiałowe (dotyczy niektórych ludzi);
– nadmiar soli.

Zobacz także:  MZ: mamy kolejne przypadki zakażenia
   

Oprócz diety, innymi czynnikami są: stres, klimatyzacja, palenie papierosów, wpływ niesprzyjających warunków klimatycznych, ogrzewanie.

Dieta przeciwtrądzikowa: pokarmy, które warto jeść:
– orzechy i nasiona (np. pestki dyni, orzechy laskowe);
– białko pochodzenia roślinnego (np. soja, fasola);
– substytuty cukru białego (np. stewia);
– oleje roślinne (w tym oliwa);
– owoce i warzywa sezonowe;
– żywność obfitująca w witaminy z grupy B (np. chleb razowy, jajka, ryby, warzywa).

   

Poza tym, należy unikać jedzenia „na mieście”, a zwłaszcza w barach, które oferują dania fast-food, a posiłki lepiej przyrządzać samodzielnie w domu.

     

Polub nas na Facebooku: