Szef Telewizji Republika Tomasz Sakiewicz za pośrednictwem Twittera ogłosił, że podjął decyzję, aby we wszystkich kierowanych przez niego spółkach nie kupowano rzeczy z IKEI. W ten sposób zareagował na wycofanie się firmy ze współpracy ze stacją w zakresie emisji reklam.
– Podjąłem decyzję, że we wszystkich kierowanych przeze mnie spółkach nie będziemy kupować niczego, co pochodzi z IKEI. Powodem takiej decyzji jest angażowanie się tej firmy w działania podważające zasady demokracji, w tym wolność słowa i wolność wyznania – czytamy we wpisie.
IKEA była jedną z pierwszych firm, które otwarcie zakomunikowały o zakończeniu współpracy reklamowej z Telewizją Republika. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu rzeczy były treści prezentowane na antenie stacji.
– Sprawdziliśmy z domem mediowym, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. TV Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat. Pakiet kupuje się w całości, nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od 4 stycznia 2024 r. nie będzie już naszych reklam w TV Republika – wskazała w minioną środę dyrektorka komunikacji IKEA Retail Katarzyna Broniarek-Niemczycka w odpowiedzi na pytanie redakcji gazeta.pl
Wstrzymanie reklam na antenie Telewizji Republika zapowiedziała także Grupa OLX, Provident Polska, firma Tarczyński, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Media Expert, Żabka czy mBank.
Podjąłem decyzje, że we wszystkich kierowanych przeze mnie spółkach nie będziemy kupować niczego co pochodzi z IKEI. Powodem takiej decyzji jest angażowanie się tej firny w działania podważające zasady demokracji, w tym wolność słowa i wolność wyznania.
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) January 5, 2024